Etusivu » Palvelut » Kilpailijaseuranta

Palvelut

Kilpailijaseurannan palvelumme alkavat aina alkuanalyysilla, jonka tarkoitus on rakentaa jo tässä vaiheessa asiakkaalle avaimet liiketoimintansa tehostamiseen. Alkuanalyysi ottaa kantaa suoraviivaisesti asiakkaan omaan tekemiseen, asiakkaan kanssa suoraan kilpaileviin yrityksiin ja myös asiakkaan kanssa välillisesti kilpaileviin yrityksiin. Osana analyysia tulee merkittävää lisäarvoa tuottavat toimenpide-ehdotukset, erilaisia suosituksia ja selkeät stepit, joilla asiakas pääsee liiketoimintaansa kehittämään eteenpäin joko meidän kanssamme tai itsekseen. Tilannekuva, jonka asiakas kokonaisuudesta saa on arvokas työkalu, jolla asiakas voi ohjata omaa liiketoimintaansa eteenpäin.

1. Asiakkaan nykytilanne ja kehitys (3-6-12 kk)

2. Asiakkaan todellisten kilpailijoiden tilanne
Usein todelliset kilpailijat asiakkaalle ovat verkossa aivan muut toimijat kuin normaalissa liiketoimintaympäristössä. Puhutaan lähinnä share of voice - mallisesta tutkimuksesta ja usein asiakkaan potentiaalia liikennettä “varastavat” aivan toisenlaiset toimijat kuin kivijalkaliiketoiminnassa. Käytämme alan parhaita työkaluja näiden kilpailijoiden tunnistamiseen ja raportissamme otamme kantaa siihen mitkä ovat verkossa kilpailijoitanne ja kerromme yksityiskohtaisesti mitä he tekevät, missä he ovat hyviä, missä he ovat huonoja ja missä asiakkaan mahdollisuudet ovat ja mitä potentiaalin lunastaminen vaatii.

3.  Asiakkaan nimeämien kilpailijoiden tilanne
Tässä keskitytään asiakkaan nimeämien kilpailijoiden toimintaan verkossa, jolloin asiakas saa selkeän käsityksen siitä miten rakentaa oma toimintansa kilpailijoihin nähden. Raportin tässä osuudessa keskitytään siihen miten voidaan ottaa enemmän markkinaosuutta verkossa.

4. Yhteenveto
Yhteenveto pitää sisällään alla mainitut asiat, kuitenkaan rajoittumatta niihin. Haemme asiakkaalle aitoa lisäarvoa ja sitä kautta asiakkaamme saa aina enemmän kuin odotti. Osa ehdotuksistamme voi olla asiakkaalle kivuliaita, koska oman liiketoiminnan kanssa yritys on usein putkinäköinen, kun taas ulkopuolisen palvelutarjoajan on helpompaa nähdä tilanne 360 asteen näkökentällä.

A. Kilpailutilanne
Kilpailutilanne haetaan kahta kautta, ne, jotka kilpailevat asiakkaan kanssa oikeasti verkossa ja ne, jotka asiakas on nimennyt. Tavoitteena tällä työvaiheella on rakentaa asiakkaan liiketoiminnalle tilannekuva, joka määrittää lyhyen ja pitkän aikavälin suunnittelun. Hiukan toimialasta riippuen asiakkaalle saadaan helpot voitot esitettyä ja samalla asiakkaan tietoisuutta oman liiketoiminnan potentiaalista saadaan kasvatettua.

B. Suositeltu mainosbudjetti jatkossa
Mainosbudjetti perustuu kilpailutilanteeseen ja pääsemme työkaluillamme kiinni todelliseen mainosspendiin mikä asiakkaan kanssa kilpailevilla tahoilla on käytössä. 

C. Suositeltu sisältöstrategia jatkossa
Perustuu täysin asiakkaan reaalitilanteeseen verkossa. Annamme selkeät ehdotukset mihin keskittyä, jotta asiakas saa lyhyellä ja keskipitkällä aikajänteellä omaa sisältöään kehitettyä.

D. Muut suositukset
Riippuen toimialasta pystymme joissakin tilanteissa ottamaan kantaa hintatasoon, toimituskuluihin, markkinointityyliin sekä sosiaaliseen mediaan. Tämä on täysin riippuvainen toimialasta ja aina emme pysty esimerkiksi kilpailutilanteen vähäisyyden vuoksi suorittamaan järkevää vertailua tavoittavuuteen, aktiivisuuteen tai markkinoinnin tyyliin.

E. Toimenpide-ehdotukset
Muita toimenpide-ehdotuksia voivat olla responsiivisuuden lisääminen, erilaisten Vilkkaan tarjoamien lisäominaisuuksien käyttöönotto, mittaamisen parantaminen, sähköpostimarkkinointiin liittyvät vinkit ja monia monia muita toimenpidesuosituksia tai -ehdotuksia, jotka ovat aina asiakaskohtaisia.

Tilaa palvelu

3500€ (alv0%)

Jaa sisältö