Etusivu » Palvelut » Kilpailijaseuranta

Palvelut

Kilpailijaseurannan palvelumme alkavat aina alkuanalyysilla, jonka tarkoitus on rakentaa jo tässä vaiheessa asiakkaalle avaimet liiketoimintansa tehostamiseen. Alkuanalyysi ottaa kantaa suoraviivaisesti asiakkaan omaan tekemiseen, asiakkaan kanssa suoraan kilpaileviin yrityksiin ja myös asiakkaan kanssa välillisesti kilpaileviin yrityksiin. Osana analyysia tulee merkittävää lisäarvoa tuottavat toimenpide-ehdotukset, erilaisia suosituksia ja selkeät stepit, joilla asiakas pääsee  kehittämään liiketoimintaansa eteenpäin joko meidän kanssamme tai itsekseen. Tilannekuva, jonka asiakas kokonaisuudesta saa, on arvokas työkalu, jolla asiakas voi ohjata omaa liiketoimintaansa eteenpäin.

1. Asiakkaan nykytilanne ja kehitys (3-6-12 kk)

2. Asiakkaan todellisten kilpailijoiden tilanne
Usein todelliset kilpailijat yritykselle ovat verkossa aivan muut toimijat kuin normaalissa liiketoimintaympäristössä. Puhutaan lähinnä share of voice -mallisesta tutkimuksesta, ja usein yrityksen potentiaalista liikennettä “varastavat” aivan toisenlaiset toimijat kuin kivijalkaliiketoiminnassa. Käytämme alan parhaita työkaluja näiden kilpailijoiden tunnistamiseen ja raportissamme otamme kantaa siihen, mitkä ovat verkossa kilpailijoitanne, ja kerromme yksityiskohtaisesti, mitä he tekevät, missä he ovat hyviä, missä he ovat huonoja, missä mahdollisuudetenne ovat ja mitä potentiaalin lunastaminen vaatii.

3.  Asiakkaan nimeämien kilpailijoiden tilanne
Tässä keskitytään nimeämienne kilpailijoiden toimintaan verkossa, jolloin saatte selkeän käsityksen siitä, miten rakentaa oma toimintansa kilpailijoihin nähden. Raportin tässä osuudessa keskitytään siihen, miten voidaan ottaa enemmän markkinaosuutta verkossa.

4. Yhteenveto
Yhteenveto pitää sisällään alla mainitut asiat kuitenkaan niihin rajoittumatta. Haemme asiakkaalle aitoa lisäarvoa ja sitä kautta asiakkaamme saa aina enemmän kuin odotti. Osa ehdotuksistamme voi olla asiakkaalle kivuliaita, koska oman liiketoiminnan kanssa yritys on usein putkinäköinen, kun taas ulkopuolisen palvelutarjoajan on helpompaa nähdä tilanne 360 asteen näkökentällä.

A. Kilpailutilanne
Kilpailutilanne haetaan kahta kautta; ne, jotka kilpailevat asiakkaan kanssa oikeasti verkossa, ja ne, jotka asiakas on nimennyt. Tavoitteena tällä työvaiheella on rakentaa asiakkaan liiketoiminnasta tilannekuva, joka määrittää lyhyen ja pitkän aikavälin suunnittelun. Hiukan toimialasta riippuen asiakkaalle saadaan helpot voitot esitettyä ja samalla asiakkaan tietoisuutta oman liiketoiminnan potentiaalista saadaan kasvatettua.

B. Suositeltu mainosbudjetti jatkossa
Mainosbudjetti perustuu kilpailutilanteeseen. Pääsemme työkaluillamme kiinni todelliseen mainoskulutukseen, jota asiakkaan kanssa kilpaileva taho käyttää. 

C. Suositeltu sisältöstrategia jatkossa
Perustuu täysin asiakkaan reaalitilanteeseen verkossa. Annamme selkeät ehdotukset siitä, mihin keskittyä, jotta asiakas saa lyhyellä ja keskipitkällä aikajänteellä omaa sisältöään kehitettyä.

D. Muut suositukset
Riippuen toimialasta pystymme joissakin tilanteissa ottamaan kantaa hintatasoon, toimituskuluihin, markkinointityyliin sekä sosiaaliseen mediaan. Tämä on täysin riippuvainen toimialasta, ja aina emme pysty esimerkiksi kilpailutilanteen vähäisyyden vuoksi suorittamaan järkevää vertailua tavoittavuuteen, aktiivisuuteen tai markkinoinnin tyyliin.

E. Toimenpide-ehdotukset
Muita toimenpide-ehdotuksia voivat olla esimerkiksi responsiivisuuden lisääminen, erilaisten Vilkkaan tarjoamien lisäominaisuuksien käyttöönotto, mittaamisen parantaminen, sähköpostimarkkinointiin liittyvät vinkit ja monet muut toimenpidesuositukset tai -ehdotukset, jotka ovat aina asiakaskohtaisia.

Tilaa palvelu

3 500 € (alv 0)

Jaa sisältö