Verkkokaupan liiketoiminnan kehittäminen

Tuotamme verkkoliiketoiminnan kehittämisen palveluita, jotka tähtäävät liiketoimintasi kasvuun ja verkkokaupankäynnin osaamisesi lisääntymiseen.

Vilkas_2024_MG_1294_web
Vilkas Go
Kirkasta liiketoimintasi suunta

Verkkokaupan konseptointi

Verkkokaupan kilpailuetua vahvistetaan kirkastamalla verkkokaupan konsepti, eli idea ja ajatus siitä mikä oikeuttaa verkkokaupan olemassaolon ja mikä liiketoiminnassasi on erityistä.

Kiteytämme asiakaslupauksesi, eli syyn sille miksi asiakkaidesi tulisi ostaa sinulta. Hyvin muotoiltu konsepti vahvistaa asemaasi kilpailussa.

Tuloksena on yhteinen näkemys vahvasta asiakaskokemuksesta ja ehdotamme toimenpiteitä, joilla ilmennetään verkkokauppasi ideaa ja tuodaan myyntiä - verkkokauppasi elinkaaren vaiheesta riippumatta.

Verkkokaupan saavutettavuus

Saavutettavuuspalvelut

EU:n esteettömyysdirektiivi ja digipalvelulaki asettaa verkkokauppiaille velvoitteita saavutettavasta verkkokaupasta.

Vilkkaalta löydät myös kattavat, alustariippumattomat asiantuntijapalvelut saavutettavuuden parantamiseen:

  • Saavutettavuuskoulutuksessa selkeytämme esteettömyysdirektiivin ja digipalvelulain oleelliset vaikutukset ymmärrettäväksi, sekä esittelemme konkreettisia työkaluja ja keinoja saavutettavuuden parantamiseksi
  • Saavutettavuusauditoinissa konsultoinnin lisäksi auditoimme oleelliset sivut ja tarjoamme tulokset sekä korjaussuunnitelman havaittujen puutteiden korjaamiseksi. 
Vilkas_2024_MG_0609_web
Enduro24_nykytilakartoitus
Referenssi

Enduro24 löysi avaimet verkkokaupan kasvuun ja painoi kaasua

Verkkokaupan perusliiketoiminta kirkastui Vilkkaan suositulla nykytilakartoituksella. Ennen kuin enduro24 yrittäjät kääntyivät Vilkkaan puoleen, yrittivät he lisästä näkyvyyttä itse. Näkemys sitä, mihin suuntaan kauppaa piti viedä kuitenkin puuttui. Nykytilakartoituksen pohjalta Vilkkaan verkkokaupan asiantuntijat tekivät selkeän toimintasuunnitelman ja polun verkkokaupan kasvulle.

Kokemuksia Vilkkaasta

Asiakkailta kuultua

Lue kuinka olemme onnistuneet vauhdittamaan kotimaisten verkkokauppojen kasvua.

Meillä oli korkeat odotukset, koska olimme pitkään halunneet pysähtyä kunnolla miettimään liiketoimintaa, ja että joku fiksu ihminen kysyy oikeita kysymyksiä. Arin esittämät kysymykset eivät aina olleet helppoja, mutta juuri siksi ne veivät meitä eteenpäin, ja se oli erittäin terveellistä yrityksen kannalta. Vähän niin kuin lääkärissä käynti. Yrityksen ihmiset saivat oikeat vitamiinit ja yritys fysioterapiaa.

Irina Nurmi, Finpuro

Kaupankäyntiä ja verkkoliiketoimintaa tehostavat palvelut

vilkas-kannettava
Taloushallinto

Verkkokaupan kirjanpito

Verkkokaupan taloushallinto, kuten kirjanpito, on erilaista riippuen verkkokauppatoiminnan laajuudesta ja toimialasta. Siksi on tärkeää, että kirjanpidon hoitaa ammattilainen, joka ymmärtää verkkokaupan maailman.

Palveluumme kuuluu Procountor, liiketapahtumien ja tositteiden kirjaukset, tilinpäätös sekä viranomaisraportit.

Tarjoamme verkkokauppiaille asiantuntevaa kirjanpitopalvelua yhdessä Vilkas Groupin osakkuusyhtiön Tilkas Oy:n kanssa. VerkkokauppaTilit auttaa pieniä ja suuria verkkokauppiaita kirjanpitoasioissa. Palvelumme on erikoistunut verkkokauppojen kirjanpitämiseen ja tarjoamme sitä jo yli 10 vuoden kokemuksella.

Analytiikka kasvun ajurina-1

Verkkokaupan data

Analytiikka kasvun takana

Google Analytics 4 käyttöön palveluna

Saat meiltä apua Verkkokaupan datan mittaamiseen, analysointiin ja liiketoiminnan kehittämiseen datan perusteella. Digimarkkinointiakin tulee tarkastella ja kehittää kerätyn tiedon valossa. Data, sen muuttaminen tiedoksi ja tiedon oikea hyödyntäminen on työkalusi verkkoliiketoiminnan kasvattamiseen.

Tarjoamme palveluna:

  • GA4 käyttöönoton, 350 € + alv.
  • Koulutusta GA4 käyttöön ja hyödyntämiseen, 290 € + alv.
B2B asiakkaille suunnattu verkkokauppa
Asiakasymmärrys

Kaikki lähtee asiakkaan ymmärryksestä

Omien asiakkaiden ymmärtäminen on ehdottomasti tärkein avain menestyvään kaupankäyntiin.

Asiakkaan on oltava myös kannattava. Tiedätkö, miten sitä hallitaan digitaalisessa kaupankäynnissä ja että palvelulupaus täyttyy?

Ymmärrys lisää myyntiä

Keitä ja millaisia asiakkaasi ovat?
Mistä asiakkaasi tulevat ja missä he ovat nyt?
Mistä he pitävät, mitä ostavat, milloin ja millä rahasummilla?
Miten voin vaikuttaa asiakkaan käyttäytymiseen positiivisesti?

Tässä on esimerkkejä siitä kaikesta tiedosta jota kauppiaalla olisi oltava menestyvään verkkokaupankäyntiin. Onko sinulla? Ota yhteyttä ja tarkistetaan tilanne!