Valmis verkkokauppa integraatiovalmiudella - Vilkas Now

Aksulit Oy on varastonhallintaohjelmistoihin erikoistunut ohjelmistotalo, josta asiakas saa myös tätä täydentävät tuotteet, kuten varastotunnisteet ja -laitteet. Aksulit Oy on vielä pieni toimija alalla, mutta haluaa palvella asiakkaitaan laadukkaasti sekä viedä alaa yhä enemmän digitaaliseen suuntaan. Joonas Puoliväli onkin kehittänyt tiimin kanssa varastonhallintaohjelmiston, joka on hyvä vaihtoehto PK-toimijoille, joille ERP on vielä liian massiivinen ratkaisu.

Helppokäyttöinen verkkokauppa-alusta kaikilla integraatioherkuilla houkutteli

Muutaman vaihtoehdon kautta Aksulit päätyi valitsemaan Vilkkaan Now verkkokauppa-alustan, johon oli mahdollista lisätä myös omia integraatioita valmiina olleiden lisäksi. Päätöstä ohjasi myös tarve löytää verkkokauppa-alusta, joka oli mahdollisimman helppo käyttää, esimerkiksi käyttäjäliittymältään. Jatkossa verkkokauppa-alustalla tulisi olemaan myös muita käyttäjiä. Vilkas Nowssa oli myös tarvittavat integraatiot valmiina käyttöönotettavaksi, kuten maksuyhteydet.

Tarvitsimme tunnistekauppaa varten mahdollisimman valmiin verkkokauppa-alustan, jolloin Vilkkaan etu oli, että ei tarvinnut koodata mitään. Verkkokaupan rakenteeseen ei tarvitse kuin tyylit laittaa.

Uuden verkkokaupan rakentamisessa voi yllättää moni asia, mutta Puolivälin yllätti rakentamansa verkkokaupan ulkonäkö.

Oli kyllä ihmeen helppoa saada verkkokauppa hyvännäköiseksi, ilman mitään visuaalista silmää ja mainostoimistoa. Meiltä löytyi valmiiksi kuvia ja sain näppärästi vaihdettua myös värimaailmaa.

kuvakaappaus, verkkokaupan ulkoasu, Vilkas asiakastarinaAksulitin oma varastonhallintaohjelma integroitiin Vilkas Now verkkokauppaan

Aksulitin Puoliväli on yksi niistä harvoista asiakkaista, joka voi koodata itse varastonhallintaohjelman ja integroida sen verkkokauppa-alustaan. Puoliväli halusi tehdä integraation itse, se oli yksi verkkokauppa-alustan valinnan ehdoista. Vilkkaan myyntihenkilöt kävivät keskusteluita Puolivälin kanssa, joiden jälkeen todettiin, että integraation asentaminen voi alkaa.

Tämä ei ole se tyypillisin ratkaisu, että asiakas tekee itse tämän laajuisen integraation Vilkas Now valmiskauppaan. Mutta toki hienoa, että se on mahdollista. Asiakkaan tarpeiden mukaan palveleminen on Vilkkaan arvojen mukaista. Toteaa Vilkkaan Konsta Kataja.

Varastonhallinta integraation rakentaminen lähti käyntiin ihan alkutekijöistä. Verkkokauppa oli uusi sekä siihen integraation tekeminen, vaikka ennestään integraatioiden tekeminen verkkokauppaan olikin tuttua Aksulitin Puolivälille.

Meille ei ollut ePages rajapinnat ennestään tuttuja. Pääsimme kuitenkin hyvin kiinni ohjelmaan, sillä kokenut ohjelmoijamme tutki ePagesin tietoja ja kävimme keskusteluita. Tuotteet perustimme Vilkas Now verkkokauppaan ja veimme sieltä varastonhallintaan. Siitä etenimme vieden saldoja ja tuotetietoja varastonhallinta järjestelmään. Saldot pidämme varastonhallinta järjestelmässä ja nimikkeet on Vilkas verkkokaupassa. Saimme kätevästi myös Klarnan maksutavat käyttöömme valmis integraationa. Kertoo Aksulit Oy:n Puoliväli.

Aksulitin varastonhallintaohjelman integroiminen verkkokauppaan mahdollistaa edullisemman vaihtoehdon PK-yrityksille, joiden liiketoiminta vaatii varastonhallintaa, tuotteita on jo jonkin verran ja digitaalisuudella halutaan saada tehokkuutta varastonhallintaan.  Aksulitin varastonhallintaohjelman avulla on mahdollista ylläpitää varastosaldoja hyllypaikkatasolla, tehdä inventointeja ja saavutuksia sekä keräilyjä. Lisäksi lähetykselle voi luoda myös sarjanumeroseurannat. Varastotyöntekijä voi tehdä leimaukset mobiilisovelluksella ja tiedot päivittyvät integroituihin ohjelmiin.

IMG_2692

Perusversio Aksulitin kehittämästä varastonhallintajärjestelmästä pohjautuu viivakooditeknologiaan. Järjestelmä mahdollistaa myös muiden, kuten RFID-etätunnistusteknologian käyttöönoton tarpeen vaatiessa. Soveltuvimman tunnistusteknologian avulla varastonhallinta- ja nettikauppajärjestelmästä saadaan kaikki hyödyt irti.

Verkkokaupan rakentaminen oli ketterää - kilpailukykyä takaava tuotetietojen määrä vei aikaa

Itse verkkokaupan rakentaminen Vilkkaan Now -alustaan ei aiheuttanut suurempia ongelmia, vaan yllätyksen toikin tuotetietojen lisäämisen työmäärä. Vaikka vanhan kaupan data ja valikkorakenteet vietiin Vilkas verkkokauppaan, tuotetietoja pitää nykyään olla niin paljon, että on kilpailukykyinen.

Verkkokaupan sisältöjen kehittäminen on lähes jokapäiväistä työtä, se oli meillä tiedossa. Nyt vuoden edetessä, seuraamme mitä käyttäjät hakee ja sitä mukaa olemme muokanneet hakuvalikoita ym. Onneksi sivuston rakenteiden muokkaus on helppoa ja nopeaa. Kiittää Puoliväli.

Aksulit tietävät, että verkkokaupan markkinointiin kannattaa panostaa. Hyvän sisällön luominen verkkokauppaan on erittäin tärkeää esimerkiksi orgaanisen näkyvyyden vuoksi.

Verkkokaupan tuotetietojen SEO-tekstit veivät aikaa. Verkkokauppaa rakentavien on hyvä ymmärtää, että tuotetiedot ovat oleellinen osa näkyvyyttä verkossa. Vinkkaa Puoliväli.

Seuraava vaihde silmään Vilkas Now verkkokaupalla - katalogisivut vaihtuivat tunnistekauppa.fi ja myynti nousi kasvuun

Kaupan liiketoiminta on muuttunut paljon vaihdon jälkeen, sillä aiemmin se oli enemmänkin tuotteiden näyteikkuna ja tilaukset tulivat sähköpostilla. Tämä tarkoittaa myös sitä, että tilausten maksatus tapahtui erikseen. Vilkkaan Now verkkokauppa-alusta helpotti Aksulitin resurssien käyttöä ja toi selvää myyntiä.

Vilkas verkkokauppa-alustassa oli valmiina integraationa Klarnan maksupalvelu, se oli meille iso juttu. Halusimme viedä verkkokauppaamme ja toimintaamme ammattimaisempaan suuntaan. Verkkokaupan avaamisen jälkeen, olemme saaneet uusia asiakkaita, joihin emme ole edes ottaneet kontaktia aikaisemmin. Uusia asiakkaita tulee viikoittain verkkokaupan kautta Iloitsee Puoliväli.

Tunniste- ja laitemyynnistä on tullut Aksulitille merkittävä osa liiketoimintaa ja toimiva nettikauppa on yksi avaintekijöistä. Seuraavana tavoitteena on siirtää vakituisia asiakkaita käyttämään verkkokauppaa, jolloin prosessit tulevat nopeammaksi ja myös virheiden mahdollisuudet pienenevät. Tunnistekaupan liiketoiminta on lähtenyt hyvin käyntiin ja kasvutavoitteet ovat korkealla.