Vilkas Suite tuki ja ohjeet
- Suite »
- markkinointi »
- Osta 3 maksa 2 -kampanjatyökalu
Etsitkö Vilkas Now tukea?
Vilkas Now tukeenOsta 3 maksa 2 -kampanjatyökalu
Kampanjatyökalu sisältyy "Myy enemmän" -pakettiin. Kaupan hallinnasta ominaisuus löytyy kohdasta "Markkinointi > Osta X, maksa Y".
Tämän kampanjatyökalun avulla teet asiakkaillesi vastustamattomia tarjouksia ja kasvatat myyntiä helposti. Osta X, maksa Y – ominaisuuden avulla voit luoda kampanjoita, jotka kannustavat asiakkaita lisäämään tuotteita koriin ja nostat keskiostosta tehokkaasti.
Määrittele kampanjan ehdot juuri oman kauppasi tarpeisiin. Valitse, kuinka monta tuotetta asiakkaan täytyy ostaa (X) ja kuinka monta tuotetta tarjotaan alennuksella (Y). Ominaisuus toimii monipuolisesti yhdistelmissä – esimerkiksi osta 3, maksa 2, osta 6, maksa 4 tai osta 2, saa 1 puoleen hintaan jne.
Aloita ensimmäisen kampanjan luonti antamalla kampanjalle tunniste, nimi ja valuutta ja klikkaa Tallenna.
Tämän jälkeen avaa kampanjan tiedot klikkaamalla tunnistetta. Lisää kampanjan kuvausteksti ja aseta kampanjan muut asetukset.
- Aikaväli
- Millä aikavälillä kampanja on voimassa. Aseta päivämäärät ja kellonajat. Jos haluat esimerkiksi, että kampanja on voimassa lokakuun ajan, aseta päivät ja kellonajat kuvan esittämällä tavalla.
- Osta kerryttäviä tuotteita
- Miten monta tuotetta asiakkaan tulee ostaa, että hänelle tarjotaan kampanja-alennuksella tuotteita. Esimerkiksi Osta 3, maksa 2 -tyyppisissä kampanjoissa tähän asetetaan arvo 2. Asiakas voi lisätä koriin 2 kpl samaa kerryttävää tuotetta, tai tuotteet voivat olla kaksi eri tuotetta, kunhan molemmat tuotteet on lisätty kerryttävien tuotteiden listaan.
- Alennushintaisten tuotteiden määrä
- Miten monta alennushintaista tuotetta tarjotaan kerryttävien tuotteiden kanssa. Esimerkiksi Osta 3, maksa 2 -tyyppisissä kampanjoissa tähän asetetaan arvo 1.
- Annettava alennus
- Millainen alennus annetaan tarjottaviin tuotteisiin. Tämä voi olla kiinteähintainen alennus (esim. 2 €) tai se voi olla prosenttimääräinen alennus (esim. 100 %, kun kampanjan tyyppi on Osta 3, maksa 2). Jos esimerkinomaisessa tilanteessa asiakas ostaa kuusi tuotetta ja saa silloin niistä kaksi alennettuun hintaan, niin näihin kumpaankin kahteen tuotteeseen kohdistetaan asetettu alennus (esim. 2 € tai 100 %).
- Alennuksen kohdistaminen
- Mihin ostoskorin tuotteisiin annettu alennus ensisijaisesti kohdistetaan ensin. Jos asetus on "Halvimmat tuotteet ensin" ja korissa on 25 €, 30 € ja 35 € tuotteet, niin tällöin tässä esimerkissä ilmaiseksi annettava tuote on 25 € arvoinen.
Tämän jälkeen lisää "Kerryttävät tuotteet" sekä "Tarjottavat tuotteet". Kerryttävät tuotteet ovat niitä tuotteita, joita pitää olla asiakkaan ostoskorissa asettamasi "Osta kerryttäviä tuotteita" määrän verran (esim. 2 kpl). Tarjottavat tuotteet taas ovat niitä, joihin asetettu kampanja-alennus kohdistuu (esim. 100 %). Tuotteet voivat olla samoja molemmissa tai voit vapaasti määritellä ne myös eri tuotteiksi (esim. osta 2 shampoota ja saat meikkipussin kaupan päälle).
Kerryttävät tuotteet ja Tarjottavat tuotteet välilehdillä on samanlaiset asetukset.
- Sisällytä nämä tuotteet
- Kun tämä on valittuna, niin listalle lisättyjä tuotteita ostamalla asiakas saa "Tarjottavat tuotteet" välilehdellä olevista tuotteista asetetun kampanja-alennuksen.
- Jätä nämä tuotteet ulkopuolelle
- Kun tämä on valittuna, niin listalle lisätyt tuotteet ovat sellaisia, joita ei lasketa mukaan kerryttäviin tuotteisiin. Tämä on hyödyllinen asetus silloin, kun koko kaupassa on kampanja, mutta jotkin yksittäiset tuotteet halutaan jättää kampanjan ulkopuolelle.
- Lisää tuotteita listalle joko hakemalla tuotenumerolla tai klikkaamalla "Liitä tuotteet" ja sen jälkeen etsimällä ja valitsemalla ne kauppasi tuoterekisteristä.
Kun kaikki asetukset ovat kunnossa, voit testata kampanjaa kaupassasi.
Jotta kampanjasi on mahdollisimman tehokas ja tarjoaa asiakkaille riittävästi tietoa, luo kauppaan bannereita, joilla kerrot erilaisista kampanjoista ja luo myös laskeutumissivuja, joille ohjaat liikennettä esimerkiksi sosiaalisen median kanavistasi.
Tässä esimerkki bannerista, joka on luotu ChatGPT:n avulla. Demokaupasta on otettu neljän tuotteen kuvat, ladattu ne ChatGPT:lle ja annettu ohjeeksi luoda "Osta 3, maksa 2" banneri.