Google Shopping – Verkkokauppiaan myyntikanavien aatelia

Lienet jotakin Googlesta etsiessäsi törmännyt hakutulossivun yläreunassa tai oikeassa sivussa näkyviin pieniin mainoskuviin tuotteista hintoineen? Nämä ovat Google Shopping mainoksia, joita jokaisen tuotteita myyvän verkkokauppiaan kannattaisi liiketoiminnassaan hyödyntää.

Google Shopping mainosmuoto on verrattain uusi mahdollisuus Suomen markkinoilla. Google toi tämän tilaisuuden verkkokauppiaille mainostaa omia tuotteitaan kyseisellä tavalla keväällä 2019. Tämän jälkeen Google Adsin kautta toteutettavan mainosmuodon voittokulku on ollut suorastaan musertavan ylivoimaista Google Adsin kautta toteuttavasta verkkokaupan mainonnasta puhuttaessa.

Kun haluat lisää kauppaa, varmista ottamalla käyttöön Google Shopping

Shopping-mainokset ovat erittäin tehokas ja näin ollen myös edullinen tapa lisätä kauppaa. Vanha totuus yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa pitää paikkaansa, kun kuluttajalla on heti tuotetta Googlesta etsittyään kuvat sopivista tuotteista silmiensä edessä. Kuvan lisäksi samalla vilkaisulla näkyy myös tuotteen hinta ja useampia eri kauppoja, joista tuote on ostettavissa vain muutamalla klikkauksella. Myös mahdolliset alekampanjat ja alennetut hinnat ovat heti nähtävissä ja kannustavat ostamaan – monesti sieltä mistä edullisimmin saa. Google Shopping- mainosten tuotto-panossuhde on yleisesti ottaen todella hyvä. Tämä johtuu osittain siitä, että ostaja on nähnyt yhdellä vilkaisulla mistä tuotetta saa ja mihin hintaan. Hänen ei tarvitse klikkailla lukuisia hakumainoksia tai muita halutuloksia vertaillakseen eri vaihtoehtoja. Vaihtoehdot hintoineen ovat heti nähtävillä Google Shopping- mainosten avulla ja johtavat usein nopeisiin ja tehokkaisiin kauppoihin.

Google Shopping-mainokset myös näkyvät samanaikaisesti perinteisten Googlen hakumainosten kanssa, lisäten mahdollisuuksiasi ottaa haltuun aina vain isompi pinta-ala Goolen hakutuloksissa, kun käyttäjän haku osuu verkkokauppasi valikoiman kanssa yksiin.

Kauppiaana voit vain kuvitella millaisen potentiaalin menetät, jos omat tuotteesi eivät nouse esiin kilpailijoiden tavoin Google Shopping- mainoksissa. Voit todentaa tämän avaamalla nyt Googlen ja etsimällä edustamiasi tuotteita? Näkyykö oma verkkokauppasi? Millä sijainnilla? Kuinka monia muita mahdollisuuksia kuluttajalla on päätyä jonkun toiseen tuotteeseen vain koska et ole paikalla silloin kun asiakkaasi on? Me Vilkkaalla suositellemme ottamaan Google Shopping mainokset käyttöön silloin kun sinulla on verkkokauppa, jossa myydään tuotteita. Autamme sinut mielellämme alkuun!

 

Vilkkaan Verkkokauppapohjien avulla helposti Google Shopping mainosten hyödyt käyttöön

Shopping-mainonnan aloittamiseksi tarvitset Google Merchant Centerin eli suomeksi Googlen Kauppiaskeskuksen sekä Google Ads- tilin. Lisäksi tarvitset tuotesyötteen eli feedin verkkokauppasi tuotteista. Tuotesyötteestä käy ilmi asioita kuten tuotteen hinta, saatavuus ja ominaisuudet, joita Google tarvitsee voidakseen yhdistää tuotteesi siihen sopivaan hakuun.

Vilkkaan verkkokauppa-alustat on rakennuttu niin, että niistä on helppo löytää tuotesyöte ja yhdistää se Googlen työkalujen kanssa. Haluamme aina olla edellä aikaamme ja ottaa huomioon tarjoamassamme verkkokauppateknologiassa myös verkkokaupan markkinoinnin ja myynnin. Rakennamme aina ensilaatuisia ja toimivia verkkokauppa-alustoja ja ymmärrämme, että menestyksen avaimet piilevät uusimpien mainosmuotojen ja -kanavien seurannassa.

Kun tarvitset apua Google Shopping mainosten käyttöönottoon tai verkkokaupan markkinointiin yleisesti ota rohkeasti yhteyttä. Meiltä saat kaikki verkkokaupan käyntiin tarvitsemasi tuen ja avun!

OTA YHTEYTTÄ

Takaisin

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Verkkokaupan menestystarinat rakennetaan kovalla työllä

  Kuluneella viikolla uutisotsikoissa on näkynyt poikkeuksellisen paljon verkkokauppa, eikä...

Verkkokaupan perustaminen ei ole helppoa

  "Jos olisin tiennyt millainen urakka on edessä, olisin ehkä harkinnut uudestaan koko hommaan...

Digitaaliset tuotteet Vilkas Now -verkkokaupassa – näin onnistut!

Olet keksinyt mahtavan idean, mutta et tiedä miten saisit välitettyä digitaalisia tuotteitasi myös...