Verkkokaupan konseptointi

Konseptointiprojekti on lähtölaukaus menestyvälle verkkokaupalle.

Konseptoinnissa kirkastetaan se kaikkein tärkein eli asiakasymmärrys! Se antaa vastaukset miten sinä voit menestyä verkossa.

Avainsanoja ovat: Markkinatilanne verkossa, kilpailijakartoitus, ostajapersoonat, asiakasryhmät - ASIAKASLUPAUS!

Verkkokaupan rakentaminen tai uudistaminen toteutetaan konseptoinnissa vahvistettujen tietojen ja päätösten pohjalta.

päivitys
kasvun suunnitelma

Konseptoinnin hyödyt

Keskeisin tavoite on määritellä, miten verkkokaupankäynti saadaan edistämään strategisia liiketoiminnallisia tavoitteita.

Konseptoinnissa muodostamme yhteisen näkemyksen parhaasta mahdollisesta verkkoliiketoiminnan ratkaisusta, joka on toteutettavissa budjetissa ja ajallaan.

Pystytte jatkamaan tuloksen kehittämistä itsenäisesti.

Kaikki säästävät aikaa kun projekti etenee nopeasti kuukaudessa.

Saatte käyttöönne pitkän ja monipuolisen kokemuksen.

Saatte konseptoinnin tuloksena myös konkreettisen dokumentoidun toimenpidesuunnitelman. Suunnitelma antaa erinomaiset eväät verkkokaupan itsenäiseen kehittämiseen ja tuloksien seurantaan.

Konseptointi on tarkoitettu uuden kaupan perustamiseen tai olemassa olevan kaupan uudistamiseen

Uusia ideoita, sparrausta ja käytännön ohjeita

Ideasta toteutukseen

Projektin läpivienti

Konseptointi jaetaan kahteen osa-alueeseen:

Digitaalinen liiketoiminta ja –kaupankäynti

  • Nykytilan iso kuva ja SEO kilpailijakartoitus verkossa
  • Missä markkinassa
  • Asetetaan tavoitteet ja KPI mittarit
  • Kohderyhmät ja ostajapersoonat
  • Asiakaslupaus, kilpailuedut sekä erottautuminen
  • Ostopolut
  • Asiakashankinnan kanavat
  • Asiakaskokemus
  • Tuotteiden ja palveluiden sovittaminen verkkokauppamyyntiin

Toimintamallit ja prosessit

  • Kaupan rakenne ja ostopolku
  • Tuotteet ja -ryhmät
  • Hinnoittelumallit
  • Tilaus ja toimitusprosessi
  • Integroinnit ja datahallinta
  • Työresurssoinnit ja rutiinit
  • Myynnin ja markkinoinnin työkalut
  • Projektin toteutussuunnitelma ja budjetoinnit

Neljän viikon konseptointiprojekti koostuu viikottaisista fasilitoiduista workshopeista sekä verkkoliiketoimintasi tarpeisiin räätälöidyistä kehittämistehtävistä. Yhden workshopin kesto on noin kolme tuntia.

1-3
Referenssi

Enduro24 kehitysprojekti lähti käyntiin Vilkkaan konseptoinnilla

Yrittäjäpari lähti täysillä mukaan verkkokaupan kehittämiseen yhdessä Vilkkaan kanssa. 

"Konseptointi oli isoin juttu, joka aukaisi silmät ja muokkasi ymmärrystä tässä jutussa. Jos verrataan ulkoasun kehittämiseen, se on teknistä tekemistä, miten saadaan asiallisen näköinen kauppa. Konseptoinnissa tulee se syvempi olemus tähän koko juttuun. Se oli erittäin tärkeä ja työläs mutta mielenkiintoinen vaihe, sillä sen työn pohjalta rakentuu mm. SEO ja verkkokaupan ulkoasu." 

Investointi: 6580€

Voimme vaihtoehtoisesti räätälöidä teille myös omanlaisen ohjelman. 

Ota yhteyttä niin keskustellaan lisää.

Varaa aika suoraan tai lähetä viestiä!

Ari Paksuniemi

Ari Paksuniemi
050 550 8077
ari@vilkas.fi