SEO Audit - analyysi asiakashankinnan tehokkuudesta

SEO Auditimme on kaupallinen katsaus siihen miten kauppasi näkyy hakukoneissa, miten parantaa näkyvyyttä ja ketkä ovat kilpailijasi verkossa. Haluamme auttaa sinua asiakashankinnassa toimialastasi ja verkkokauppa-alustastasi riippumatta.

Jutellaan tarpeestasi
seo_audit
Linnea
SEO nykytilanne ja kilpailijakartoitus

Enemmän asiakkaita verkkokauppaasi

Se on lähtökohta, jota vasten tutkimme yrityksesi ja verkkokauppasi näkyvyyttä hakukoneissa. 

Hakukonenäkyvyys ja sen tehostaminen on keinosi markkinoida verkkokauppaasi ilmaiseksi ja saada asiakkaita ilman mainostamiseen käytettävää erillistä budjettia.

Haluamme auttaa sinua laajentamaan ymmärrystä parhaimpia asiakkaitasi kiinnostavista aihealueista sekä yleisemmin siitä kuinka suosittuja nuo aihealueet ovat.

Selvitetään löydättekö asiakkaanne

SEO nykytilanne ja kilpailijakartoitus

Tarjoamme palvelun, jolla selvität askelmerkit hakukonelöydettävyyden parantamiseen ja asiakashankinnan vauhdittamiseen. Saat faktat avaavan raportin ja selväsanaiset toimintakehotukset.

Palvelumme on verkkokauppa-alustariippumaton, toimialariippumaton ja se sopii niin yritys- kuin kuluttajakauppaa tekevälle kauppiaalle.

Katsotaanko yhdessä miten kauppasi pärjää Googlen hauissa?

SEO AUDIT

Palvelun sisältö

✅ Hakukonenäkyvyys;
Selvitetään verkkokauppanne nykyiset top10 tärkeimmät haut, avainsanat ja verkkokauppanne vertailu lähimpiin samankaltaisiin kilpailijoihin verkossa

✅ Tekninen status ja hakukoneystävällisyys;
Site Health, tekniset ongelmat ja tekninen suorituskyky nykytila

✅ Sisällöllinen status ja hakukoneystävällisyys;

On-page SEO ja Off-page SEO nykytila

✅ Toteutus;
Etätapaamiset 1*1h.
Asiantuntijan analyysityö
Raportti, kommentteineen ja ehdotuksineen.
Läpimenoaika 1 viikko 

Hinta alk. 900 € (alv 0%)

BagStage-SEO

"SEO nykytilan kartoitus avasi silmämme tarvittavista toimenpiteistä ja saimme selvän kuvan myös mahdollisuuksista.

Vuoden aikana olemme saaneet Vilkkaan kanssa merkittäviä kasvulukuja hakukoneliikenteessä ja -näkyvyydessä, joilla on ollut positiivinen merkitys myyntiin.

Orgaaninen liikenne on kasvanut yli 60% ja tärkeimpien avainsanojen määrä kaksinkertaistunut."


Rami Lehtonen
Yrittäjä
www.bagstage.fi

Lue lisää SEO-auditin hyödyistä

Nykytilan tuntemuksesta kasvuun

Tavoitteet ja ehdotukset toimintasuunnitelmaksi

Kaupallisesta näkökulmasta toteutettu SEO-kartoituksemme antaa selkeän kuvan verkkokauppasi päivitys- ja muokkaustarpeista hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Saat myös näkemyksen 10 tärkeimmästä hakusanasta.

Suurin etusi kuitenkin on, että SEO-analyysin toteuttaa verkkokaupan asiantuntijat. Tiedämme mitä tutkia ja vastaamme myös siihen millaisia tuloksia saavutat milläkin panostuksella.

Vain ymmärtämällä nykytilan voit muodostaa asiakashankintaan tavoitteet ja toimintasuunnitelman. Vain tavoitteellisessa ja suunnitelmallisesta hakukoneoptimoinnista voi odottaa tuloksia.

Vilkas SEO audit Bagstage
SEO-analyysin_sisältö
Analyysimme osa-alueet

Näin löydyt hakukoneissa

Verkkokauppasi ei löydy hakukoneista - mitä tehdä?

Hakukonenäkyvyyteen ei ole oikotietä. Siihen vaikuttavat lainalaisuudet, jotka me verkkokaupan asiantuntijoina tunnemme. Siksi asiakashankinnan nykytilan analysoinnissa ja kilpailijakartoituksessa keskitymme neljään osa-alueeseen:

Asiakkaiden tuottamat hakusanat

Avainsanat ovat niitä hakutermejä, joita asiakkaat käyttävät hakuja tehdessään. Koska termit ovat asiakkaiden luomia, et voi keksiä niitä itse - mutta sinun on tunnettava ne.

Me emme kuitenkaan löydä pelkästään kohderyhmällesi suotuisia hakutermejä, vaan autamme sinua ymmärtämään aihealueet, jotka kiinnostavat heitä. Vasta siten voit tuottaa asiakkaille arvoa tietotaidollasi. Ja tehdä sen kilpailijoitasi paremmin.

Sisältöanalyysi asiakashankinnan näkökulmasta

Sisältö, jota verkkokauppaasi tuotat vaikuttaa eniten siihen miten ja kuinka paljon verkkokauppaasi esitetään hakuja tekeville asiakkaille. Ei ole huonoa sisältöä, mutta se voi olla huonosti kohdennettua tai siitä puuttuu avainsanoja.

Tunnistamme teemoja, joiden ympärille voit tuottaa optimoituja sisältöjä. Otamme kantaa myös siihen mitä mahdollisuuksia erilaiset sisältökeskeiset kokonaisuudet voivat tuottaa.

Mitä kilpailijasi tekevät?

Tunne kilpailijasi, jotta voit keskittyä omaan tekemiseesi. Kilpailu on luonnollista, mutta oma sijoitus ja vahvuudet on hyvä tunnistaa.

Erottuvuustekijät, joilla verkkokauppasi kiilaa hakutulosten kärkeen löytyy, kun teemme katsastuksen kilpailijoiden tekemiseen sekä heidän tuottamaan sisältöön plussineen ja miinuksineen.

Katsaus teknisiin ominaisuuksiin

Myös tekniikalla on vaikutusta miten hakukoneet antavat verkkokaupallesi tilaa tuloksissaan. Suuret kuvat latautuvat hitaasti, jolloin Google suosittelee mieluummin kilpailijasi kauppaa. Auktoriteettia, eli vahvistusta luotettavuudellesi saat lisää kun kaupassasi on linkityksiä riittävästi ja luotettavista lähteistä.

Kaiken tämän huomioiminen voi olla haastavaa ja siksi analyysissämme priorisoimme teknistä parannusta vaativat kohteet.

Milloin hyödyt analyysista?

SEO-kartoitus antaa etumatkaa

Viivyttely kustantaa, jos et saa tuottamaasi sisältöä tekemään asiakashankinnan työtä puolestasi tarpeeksi tehokkaasti.

Hakukoneoptimoinnin nykytilanteen selvittäminen ja kilpailijakartoitus on syytä tehdä aina kun suunnittelee orgaanisen asiakashankinnan toimenpiteitä tai niiden kehittämistä.

Erityistä painoarvoa asiakashankinnan tilan tutkimiselle kannattaa antaa kun on aikomus uudistaa verkkokauppaa, kun on haaste tunnistaa kilpailijat verkossa tai niistä on tarve saada lisää tietoa.

Tarjoamamme palvelu paljastaa verkkokaupan kehittämiskohteet, joilla orgaanista asiakashankintaa voi kasvattaa. 

Kartoitus
Analyysi-1
Näin projektimme etenee

Analyysista toimenpiteisiin

Etsitään ja mitataan. Valitaan oikeat vertailukohteet ja tiedonlähteet. Käytetään tehokkaita ja täsmällisiä työkaluja.

Aloitamme tunnin aloituspalaverilla, jossa keskustelemme syvällisesti kanssasi. Haastattelun pohjalta asiantuntijamme tuottavat analyysin, jossa mitataan muun muassa:

  • orgaanista hakuliikennettä
  • avainsanoja ja volyymeja
  • orgaanisia sijoituksia hakukoneissa 

Peilaamme näitä oikeisiin vertailukohtiin ja pääsemme täsmälliseen lopputulokseen tunnistettuihin kilpailjoihin nähden.

Lopuksi verkkokaupan SEO-asiantuntijamme käy raportin ehdotuksineen läpi kanssasi, jotta pääset rakentamaan toimintasuunnitelman.

Tilaa verkkokauppasi kartoitus tässä

B2B verkkokauppa ota yhteytta