Verkkokaupan nykytilan ja kasvun kartoitus
Kattavassa kartoituksessa käydään läpi verkkokaupan, digitaalisen näkyvyyden ja markkinoinnin nykytila sekä kasvupotentiaali. Havainnoista koostetaan analyysi, joka sisältää toimenpide-ehdotukset perusteluineen. Missä on haasteet, missä on kehityskohteet, tavoitteiden kirkastus ja miten niihin voidaan päästä.

Kuulostaako tutulta?
Kukaan ei oikein tiedä, mistä päästä kauppaa pitäisi kehittää
Verkkokaupan myynti junnaa paikallaan vaikka asiakkaita on
Kilpailijasi tuntuvat menevän vasemmalta ja oikealta ohi
Kenenkään aika ei oikein tahdo riittää verkkokaupan kehittämiseen
Digitaalinen markkinointi ei tuota tulosta ja on epäselvää
Verkkokauppa ei tue yrityksen strategiaa
Hyödyt tulevaisuuteen
Nykytilan kartoituksen jälkeen tiedätte mitä tehdä, myydäksenne enemmän verkossa.
Pystytte arvioimaan seuraavien toimenpiteiden työmäärät ja kustannukset.
Huomaatte ilmeiset ongelmakohdat ja onnistumisenne.
Nykytilan hahmottaminen vähentää stressiä ja turhaa tekemistä sekä helpottaa olennaiseen keskittymistä.
Projektin läpivienti
Alkupalaveri ja ohjeistus valmistautumiseen
Asiantuntijan verkkokaupankäyntinne nykytilan kartoitustyö:
SEO:n yleiskuva, hakusana/kilpailijakartoitus verkossa.
Verkkoliiketoiminnan tavoitteet, idea, strategia, erottuvuus.
UX eli käyttäjäkokemus ja kaupan sisäinen ostopolku.
Design.
Tuotteiden esillepanot, sekä hinnoittelumallit.
Tilaus & toimitusprosessi.
Datan analysoinnin, analytiikka ja raportointi.
Asiakaspalvelu ja digitaalinen asiakashankinta.
Automatisointi ja integraatiot.
Analyysin yhteenveto ja osa-alueiden pisteytys (1-5)
Kehityskohteet, toimenpidesuositukset ja budjettiarvio.