Logia Softwaren logistiikan ohjelmistot muodostavat Logius-tuoteperheen. Logius-järjestelmä sisältää yhteydet Itellan varastointi-, kuljetus- ja tiedonsiirtopalveluihin. Järjestelmä mahdollistaa kokonaisvaltaisen tavaravirran ohjauksen ja seurannan eri kokoisille yrityksille.
Logius yhdistää toimitusketjun osat kokonaisuudeksi. Järjestelmän avulla tilaus- ja toimitusketju voidaan automatisoida lähes kokonaan. Logius mahdollistaa tilausten, varastotilanteen ja kuljetusten koordinoinnin sekä ajantasaisen tiedon saamisen tavaravirroista.
Logiuksen etuja:
- helppo ottaa käyttöön
- mahdollisuus etäkäyttöön
- helposti liitettävissä muihin järjestelmiin
- voidaan räätälöidä tarpeiden mukaiseksi
- muokattavissa liiketoiminnan kasvaessa ja muuttuessa
- jatkuva kehitys
- voidaan toimittaa pilvipalveluna (Software as a Service, SaaS)
- monikielisyys
Logiuksen verkkokauppaintegraatio
Logius-integraation käyttöönotto verkkokauppaan on teknisesti yksinkertaista. Integraation myötä verkkokaupan tilaukset siirtyvät automaattisesti Logiukseen, ja Itellan henkilökunta kerää, pakkaa ja toimittaa tilaukset eteenpäin.
Tuotteiden varastosaldotiedot lähetetään Logiuksesta verkkokauppaan kerran vuorokaudessa, minkä jälkeen verkkokauppa huolehtii saldojen päivittämisesti saman päivän aikana.
Logius SCM
Logius SCM on toiminnanohjausjärjestelmä, joka sisältää logistiikan ja toimitusketjun ohjauksen. Valmiit yhteydet Itella Logistiikan varastointi-, kuljetus- ja tiedonsiirtopalveluihin mahdollistavat tavaravirtojen optimaalisen ohjauksen. Logius SCM -järjestelmän avulla koko tilaus- ja toimitusketju voidaan automatisoida lähes kokonaan.
Järjestelmän osat eli moduulit toimivat yksittäisinä sovelluksina tai integroituina toisiinsa tai ulkoisiin järjestelmiin. Moduulit käyttävät yhteisiä asiakas-, toimittaja-, tuote- ja hinnastorekistereitä, mikä helpottaa tietojen ylläpitoa.
Logius SCM -moduulit:
- Hankinta- ja ostotoiminta
- Myynti
- Laskutus
- Reskontra
- CRM
- Varastotoiminto
Logius WMS
Logius WMS-varastonohjausjärjestelmä sopii palveluvarastoliiketoimintaan sekä perinteistä varastointia harjoittavalle yritykselle. Varastonohjausjärjestelmä integroidaan yrityksen toiminnanohjausjärjestelmään, jolloin tuotteiden saldo- ja paikkatiedot ovat aina ajan tasalla.
Järjestelmään voidaan sallia pääsy asiakkaille tai yhteistyökumppaneille, jotta he näkevät omien tietojensa reaaliaikaisen tilanteen.
Logius Procurement
Logius Hankinta on hankintasovellus suurille ja keskisuurille yrityksille. Logius Hankinta tuo yrityksille säästöjä esim. tuotteiden ja palveluiden kilpailuttamisen kautta ja edesauttaa ostojen keskittämistä.
Sähköiseen hankintajärjestelmään siirtyminen vähentää kustannuksia, sillä virheiden määrä vähenee, tilaussopimusten käyttöönotto nopeutuu ja sisäisen varastoinnin optimointi helpottuu.
Ajantasaisten raporttien avulla saadaan ennuste- ja tilastotietoa hankintojen hallintaan. Myös yrityksen rahoitussuunnittelu helpottuu ja sisäinen valvonta tehostuu.
- toimittaja-, tuote-, toimitusasiakas-, tuotevalikoima- ja käyttäjätietojen hallinta
- kattaa hankinnan prosessin alusta loppuun
- Logius Hankintaa voidaan käyttää myös B2B-myyntikanavana
DashBoard
Usein toimitusketjuun liittyvä tieto on hajallaan useissa eri tietojärjestelmissä. DashBoard mahdollistaa toimitusketjun seurannan yhdestä paikasta, mikä helpottaa toimitusketjun seurantaa ja hallintaa. Tietoja voidaan tarkastella joko web-liittymän avulla tai ne voidaan välittää toiminnanohjausjärjestelmään.
DashBoardin avulla tavaran liikkeistä tiedetään mahdollisimman reaaliaikaisesti, mikä helpottaa liiketoiminnan suunnittelua. Järjestelmän avulla saadaan tarkempaa tietoa tavaraerien saatavuudesta ja saapumisajasta, joten asiakkaita voidaan informoida tarkemmin tavaran saatavuudesta.