Hakukoneoptimoinnin apulainen (SEO Cockpit) analysoi verkkokaupan hakukoneoptimoinnin tilan automaattisesti ja antaa käytännön ohjeita hakukonenäkyvyyden parantamiseksi.
SEO Cockpit
Hakukoneoptimoinnin apulainen (SEO Cockpit) löytyy kaupan hallinnasta Markkinointi > Search Engine Optimization, SEO -sivulta. Se laskee kaupan sivujen optimoinnille arvosanan, joka on vain viitteellinen luku, mutta hyödyllinen kun seuraat verkkokauppasi optimoinnin kehitystä.
Seo Cockpit kertoo mitä toimenpiteitä sivuille tulisi tehdä hakukoneoptimoinnin parantamiseksi. Näitä ovat esimerkiksi oikeanlaisen sisällön tuottaminen oikeisiin paikkoihin, sisäisen linkityksen parantaminen, sosiaalisen median toimintojen hyödyntäminen sekä tuotearvoihin panostaminen.
Tuotesivun hakukoneoptimointi
Jokaiselle tuotesivulle ja tuoteryhmälle lasketaan oma hakukoneoptimoinnin arvosana. Klikkaamalla tuotesivulla hakukoneoptimointi-linkkiä saat näkyviin analyysin kyseisen sivun optimoinnista.
Tuotesivun optimoinnin tarkistus antaa tehtävälistan parannuskohteista tuotesivun hakukoneoptimoinnissa: