Myynnin kasvattaminen Google Shopping -mainonnalla

Kaupan ja Google Shopping -mainonnan integraatiolla voit hyödyntää uutta digitaalisen markkinoinnin teknologiaa, joka säästää aikaa ja palvelee aloittelevia sekä jo menestyviä verkkokauppiaita. Tässä kirjoituksessa esittelemme Google Shopping -työkalun kaikki tärkeimmät ominaisuudet, ja kuvaamme miten mainoskampanjoita voi helposti optimoida Googlen uusilla Performance Max -kampanjoilla.

Shopping-mainosten myötä, Google on lanseerannut uuden tavoitepohjaisen kampanjatyypin - Performance Maxin. Työkalu auttaa mainostajia saavuttamaan koko Google Ads -inventaarion yhdellä kampanjalla. Tämän ansiosta sinun on kauppiaana entistä helpompaa luoda tuotteillesi mainoksia, jotka näkyvät potentiaalisille asiakkaille hakukoneissa, suoraan verkkokaupastasi. Google Adsin automaattisen sijoittelun ja optimoinnin ansiosta säästät aikaa ja resursseja kampanjoidesi tavoitteiden saavuttamiseksi. Google Shopping -mainosten ja verkkokauppasi saumattoman yhteyden avulla voit aloittaa tuotteiden mainostamisen heti Googlen eri kanavissa löytääksesi uusia asiakkaita verkkokauppaasi.

Miten Shopping-mainokset toimivat Googlessa?

Kuvittele seuraava: Verkkokauppiaana haluat mahdollisimman monen kuulevan tuotteistasi ja ohjata heidät ostamaan tuotteet sinulta. Jotta voit saavuttaa tämän, voit mennä markkinoimaan tuotteitasi ovelta ovelle, soittaa jokaisen ovikelloa ja tarjota heille tuotteitasi. Vain murto-osa tavoittamistasi asiakkaista tarvitsee tai etsii aktiivisesti tuotteitasi juuri ovikellon soiton aikana. On paljon tehokkaampaa asettua oikeaan paikkaan oikeaan aikaan, jossa voit tavoittaa eniten potentiaalisia asiakkaita.

Tätä mekanismia käytetään automaattisesti Googlen uusissa Performance Max -kampanjoissa: voit saavuttaa asiakkaasi Shopping-mainoksilla juuri siellä, missä he etsivät verkosta sinun kauppasi kaltaisia tuotteita. Tämä toimii olemassa olevien tuotetietojen ja Googlen uuden algoritmin kanssa. Kun kampanja on käynnissä voidaan mainoksia kohdistaa potentiaalisille käyttäjille, jopa neljän viikon oppimisvaiheen jälkeen Kyseessä on win-win-tilanne, koska asiakas saa etsimänsä tuotteen, ja sinä tavoitat tuotteillesi sopivan kohderyhmän. Tässä prosessissa Google optimoi mainoksesi parhaalla mahdollisella klikkihinnalla, jotta useat relevantit vierailijat klikkaavat mainostasi.

Vilkkaan vinkki! 

Mikä on klikkihinta? Klikkihinta tai CPC (eng. cost per click) kuvailee keskimääräisen hinnan yhdelle klikille mainoksessa. Klikin hinta riippuu mainoksen laadusta, ajasta, sopivuudesta sekä kilpailijoista. Mikäli haluat tulla sijoitetuksi erityisen suositulle mainospaikalle, klikkihinta nousee. Shopping-mainosten tapauksessa Googlen algoritmi huolehtii näistä hintatarjouksista parhaan mahdollisen sijoittelun saavuttamiseksi.

Mitä hyötyjä Google Shopping-mainoksista on verkkokaupalleni?

Automaattinen optimointi maksimaalisen konversion saavuttamiseksi

Shopping-mainosten avulla käynnistät Performance Max -kampanjoita, jotka optimoivat itseänsä jatkuvasti dataan perustuvan algoritmin avulla. Niille, joille digimarkkinointi ei ole ennestään tuttua, ovat automaattiset mainokset varsin kannattavia, koska perinteisestä digimainoskampanjoista poiketen Performance Max -kampanjoissa panostetaan säännölliseen mainospaikkojen tai kohderyhmien optimointiin, avainsanatutkimukseen ja muihin tehtäviin, jotka kasvattavat konversiota ja hankkivat uusia asiakkaita. Kun aloitat kampanjoinnin Google Shopping -mainoksilla, sinun tarvitsee määrittää vain päiväbudjetti kampanjalle.

Houkuttele lisää asiakkaita kaikista Google Ads -kanavista

Shopping-mainoskampanjat toimivat suoraan kaikkien Googlen kanavien kautta hankkiakseen parempaa tietoa ja enemmän asiakkaita. Näihin kanaviin kuuluvat Display-verkosto, YouTube, Google-haku, Gmail ja Maps. Mikäli mainosten data osoittaa, että potentiaaliset asiakkaasi viettävät esim. paljon aikaa YouTubessa, sijoitetaan kampanjoita tälle kanavalle enemmän.

Maksimaalinen konversio joustavalla budjetilla

Määritä mainoskampanjoidesi päiväbudjetti yksitellen ja muokkaa sitä milloin tahansa. Googlen suositus on aloittaa päiväbudjetilla 13-14 €, jotta voit perusteellisesti testata kampanjoidesi toimivuutta. Testivaiheen jälkeen tulee sinun selvittää mikä kampanjoistasi toimii parhaiten, ja keskittyä niihin tarkemmin. Saat lisätietoa Performance Max -kampanjoista Googlen ohjekeskuksesta

Miten käynnistän Google Shopping -mainonnan verkkokaupassani?

Yhdistämällä Googlen Shopping-mainokset verkkokauppaasi, synkronoit suoraan tuotetietosi Googlen kanssa. Tämä säästää paljon aikaa manuaalisessa ylläpidossa, sillä tuotetiedot luovat perustan mainoskampanjoillesi. Lisää asetuksia voit tehdä suoraan kaupan hallinnasta. Lue lisää Google Shopping -kampanjoiden luomisesta Vilkas Now -verkkokauppa-alustalla täältä.

Kolme vaihetta Google Shopping -mainosten aktivoimiseen:

  1. Luo Google-tili. Yhdistä Google-tilisi ja aktivoi Google Merchant Center sekä Google Ads verkkokauppasi kautta.
  2. Lataa tuotteet. Lataa kaikki tuomasi tuotetiedot kaupastasi suoraan Google Merchant Centeriin, jotta voit luoda kampanjoita suoraan verkkokauppasi hallinnasta. Ohjeet tuotteiden lataamiseen löydät täältä.
  3. Käynnistä Performance Max -kampanja. Aseta kampanjallesi tavoitteet. Algoritmi näyttää mainoksesi sopiville asiakkaille ja optimoi kampanjaa jatkuvasti tavoitteidesi perusteella.
Vilkkaan vinkki! Tukisivuiltamme löydät kattavat ohjeet Google Shopping -mainosten käyttöönottoon Vilkas Nowssa.

Kun olet käynnistänyt Performance Max -kampanjan - Muista ainakin nämä!

Voit määrittää useita kampanjatyyppejä Google Shopping -mainoksillesi käyttämällä Performance Maxia. Aluksi suosittelemme aloittamaan 2-3 kampanjalla, ja testaamaan niitä vähintään neljän viikon ajan algoritmin oppimisen kannalta. Toivotamme sinulle menestyksekästä alkua Google Shopping -mainonnassa!

Erityistarjous uusille asiakkaille! Käytä 400 € mainoksiin - saat toiset 400 € kaupan päälle

Google Ads tarjoaa nyt uusille asiakkaille 400 € lisämainontabudjetin, kun Shopping-mainokset on integroitu Googleen. Tarjous koskee vain uusia Google Ads -tilejä. Saadaksesi 400 € kaupanpäällisen, tulee sinun sijoittaa vähintään 400 € (ilman veroja) budjetistasi mainoksiin 60 päivän aikana. Tarjous aktivoituu automaattisesti, eikä siihen tarvita erillistä kuponkikoodia.

Takaisin

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Vilkas mukana Kasvu Openin Kasvupolku®-sparrausohjelmassa

Vilkas Group on tänä vuonna mukana Kasvu Openin Verkkokaupan Kasvupolulla tukemassa kotimaisia...

Tiedätkö, miksi asiakas ostaa juuri sinun verkkokaupastasi?

Verkkokaupan ulkoasun päivittäminen on usein yksi ensimmäisistä asioista, joita verkkokauppias...

Kansainvälinen myynti - laajenna hallitusti verkkokaupalla

Moni verkkokauppias aloittaa myyntiuransa kotimaisilta markkinoilta ja vasta myöhemmin,...