4 tehokasta ristiinmyynnin strategiaa, kasvata myyntiä verkkokaupassa

Tuotteiden ristiinmyynti verkkokaupassa on tehokas tapa kasvattaa myyntiä ja tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus. Ristiinmyynnin avulla voit hyödyntää asiakkaiden ostohaluja ja tarjota heille lisäarvoa suosittelemalla heille muita tuotteita, jotka täydentävät heidän alkuperäistä ostoaan.

Vilkas-verkossa-myyminen

 

  1. Liittyvät tuotteet

    Verkkokaupassa voit käyttää erilaisia strategioita ja tekniikoita tuotteiden ristiinmyyntiin. Yksi yleisimpiä tapoja on esittää asiakkaille "liittyviä tuotteita" tai "asiakkaat ostivat myös näitä" -suosituksia ostoskorin yhteydessä. Tämä antaa asiakkaille mahdollisuuden tutustua muihin tuotteisiin, jotka voivat kiinnostaa heitä.

  2. Ristiinmyyntipaketit

    Toinen tehokas tapa on luoda ristiinmyyntipaketteja, joissa yhdistetään useita tuotteita houkuttelevalla alennushinnalla. Tämä kannustaa asiakkaita ostamaan enemmän ja lisää myyntiäsi samalla.

  3. Verkkokaupan tuotesivut ja asiakastarinat
    Lisäksi voit hyödyntää verkkokaupan tuotesivuja ja asiakastarinoita tuotteiden ristiinmyynnissä. Näytä asiakkaille, miten eri tuotteet sopivat yhteen ja miten ne voivat täydentää toisiaan. Tarjoa myös vinkkejä ja ideoita siitä, miten tuotteita voi käyttää yhdessä saavuttaakseen parhaan mahdollisen hyödyn.

  4. Sähköpostimarkkinointi ja some
    Muista myös hyödyntää sähköpostimarkkinointia ja sosiaalisen median kanavia ristiinmyynnin edistämisessä. Lähetä asiakkaille personoituja suosituksia ja tarjouksia heidän aiempien ostojensa perusteella. Mainosta ristiinmyyntitarjouksiasi sosiaalisessa mediassa tavoittaaksesi laajemman yleisön.

    Kokonaisuudessaan tuotteiden ristiinmyynti verkkokaupassa on tehokas tapa lisätä myyntiä ja tarjota asiakkaille lisäarvoa. Kokeile erilaisia strategioita ja seuraa tuloksia saadaksesi selville, mikä toimii parhaiten omassa verkkokaupassasi.
 
Ristiinmyynti Vilkas verkkokaupassa

Vilkas Now verkkokaupassa esimerkiksi tuotteen riistiinmyynnin saa tehtyä näppärästi neljällä eri tavalla. Kaupan tuotesivulla on mahdollista nostaa esille myös muita tuotteita. Oheistuotteiden ristiinmyynnillä voi nostaa tuotesivulle näkyviin listan esim. lisäosista ja tarvikkeista, jotka ovat hyödyllisiä kyseisen tuotteen kanssa. Liittyvien tuotteiden ristiinmyynnillä voidaan tuoda muita vastaavia tuotteita esille tuotesivulle. Ostoskorin ristiinmyynnissä voidaan muita tuotteita nostaa vielä ostoskorisivulla.

Hyvä esimerkki ristiinmyynnin vaikutuksesta myynnin kasvattamisessa on asiakkaamme Wiilaamo. Vilkkaan Arin sparrauksessa yhdeksi merkittäväksi myyntiä edistäväksi toimeksi nähtiin nimittäin ristiinmyynnit. Wiilaamon tuotteiden kohdalla esimerkiksi kasvojen puhdistusöljyn rinnalla oli vastaavia tuotteita. 

Kun vaihdoin vastaavat tuotteet täydentäviksi tuotteiksi, esim. sama brändi, lähti myynti näissä tuotteissa heti nousuun. Ristiinmyynnin avulla saadaan ostoskoria kasvatettua ja suht helposti tehtyä lisämyyntiä. Tämän huomaa tilauksissa, että silloin niitä myös menee yhdessä, iloitsee Tuomisaari-Maksimainen.

Lue koko Wiilaamon asiakastarina: Wiilaamon verkkokauppa kasvoi vuodessa 40 %.

Takaisin

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Mikä on uusi Google Analytics 4? Näin siirryt uuteen seurantatyökaluun

Verkkokaupan kehityksen kannalta on tärkeää analysoida jatkuvasti kaupan menestystä. Erityisesti...

”Ruotsi 4 – Suomi 0” – Suomen verkkokauppa on pahasti Ruotsia jäljessä

Tiedote liittyy Vilkkaan yhteistyökumppaneiden kanssa järjestämään Verkkokauppa kotimaisen kasvun...

Verkkokaupan ulkoasu uusiksi - ulkoasu vain visualisoi brändiä

Verkkokaupan ulkoasua uudistamalla voidaan parantaa verkkokaupan ostoprosessia, käytettävyyttä,...