Google Ads markkinointia tehtäessä on tärkeää mitata kampanjan tehokkuutta, jotta voi kohdentaa markkinointibudjettia vain tulosta tuottaviin mainoksiin ja hylätä tehottomat mainokset. Tätä varten tarvitaan Google Adsin seuranta ja konversiotapahtuma, joiden avulla saadaan tietoa kaupassa tapahtuneista ostoista ja niiden arvosta suhteessa mainoksien kuluihin.
Google Ads seurannan lisäämiselle Suite kauppaan löytyy oma tukisivunsa täältä:
https://www.vilkas.fi/tuki/suite/tuki/google-ads
Siihen liittyvän konversiotapahtuman luominen löytyy kuvattuna tältä tukisivulta.
Google Adsin puolella tarvitsee määritellä konversiotapahtuma, jonka saa sitten lisättyä seurantaan. Saat lisättyä Google Adsissa konversiotapahtuman seuraavasti...
Tämän jälkeen ostamisen konversiotapahtuman pitäisi löytyä nyt listasta.
Huomaa, että tilana ei aktiivinen on normaalia kunnes Google näkee, että tietoja siirtyy tämän tapahtuman kautta.
Saat lisättyä konversiotapahtuman Google Tag Managerissa. Tähän löydät tarkemmat ohjeet tältä tukisivulta: https://www.vilkas.fi/tuki/suite/tuki/google-ads
Siinä otsikon Google Ads konversion seurannan lisääminen löytyy tarkempi kohta kohdalta opastus siitä miten Google konversion seurannan tagi lisätään ja tähän lisätään sitten yllä olevan konversiotapahtuman tunnukset.