Kalenterin lehdet putoilevat ja päivä päivältä on pimeämpää. Vaikka luonto käpertyy hiljalleen talviunille, verkkokauppiaan on viimeistään nyt valmistauduttava loppuvuoden sesonkiin. Tämä teksti toimii alustuksena Vilkkaan tuleville sisällöille, joissa käsitellään verkkokauppaa Black Fridayn, Cyber Mondayn ja joulusesongin näkökulmista.
Kuluneen vuoden tapahtumat ovat korostaneet verkkokaupan kasvua, ja myös viimeisin verkkokauppaindeksi ennustaa verkkokauppiaille ennätyksellisen kiireistä joulunaikaa. Joulun lisäksi marraskuun loppupuolella pilkottavat Black Friday ja Cyber Monday, jotka valtavan suosionsa vuoksi vaativat myös verkkokauppiailta toimia, jotta erinomainen markkinarako saadaan hyödynnettyä.
Verkkokauppajätti Amazonin aloitettua valloitusretkensä myös Pohjoismaihin on kuitenkin erityisen tärkeää, että muistetaan tukea kansainvälisten suuryhtiöiden sijaan kotimaisia yrittäjiä. Esimerkiksi Pelastetaan kauppa -kampanjan portaalista voit hakea yli 1 200 verkkokaupan joukosta kotimaisia verkkokauppoja.
Mikäli Black Friday ja Cyber Monday mietityttävät, olemme koostaneet lyhyen tietoiskun siitä, mistä on kyse:
Mikä ihmeen Black Friday ja Cyber Monday?
Piakkoin koittavatkin siis verkkokauppiaalla hyvinkin kiireiset ajat; pysy kuulolla, sillä luvassa on paljon verkkokauppiaalle hyödyllistä ja mielenkiintoista sisältöä tulossa Vilkkaan eri kanaviin!