Etusivu » Vilkas Group Oy » Ajankohtaista » Vilkas kasvaa Norjassa

Vilkas kasvaa Norjassa

Pohjoismaiden johtava kansainvälistä verkkokauppa-alustaa tarjoava Vilkas hakee kasvua ja lanseerasi palvelunsa Norjan markkinoille. Samassa yhteydessä myös yrityksen ilme on uudistettu ja uusi tuotetakuu on otettu käyttöön.

Verkkokauppapalvelua yrityksille tarjoava Vilkas hakee voimakkaasti kasvua liiketoiminnalleen nyt Norjasta. Vilkkaalla on vahva asema Pohjoismaissa verkkokauppapalvelun tarjoajana, sillä jo yli 1400 verkkokauppaa käyttää Vilkkaan ohjelmistoalustaa verkkoliiketoimintansa pyörittämiseen. Menestykseen pelkästään Suomen markkinoilla ei haluta Vilkkaalla kuitenkaan tuudittautua: Verkkokauppaliiketoiminta on luonteeltaan kansainvälistä ja kehittämämme ohjelmiston avulla meillä on valtava liiketoimintapotentiaali myös kansainvälisesti, kertoo Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.

Suomalaiset verkkokauppiaat ovat lähteneet mukaan kansainväliseen liiketoimintaan maltillisesti. Korkiakosken mukaan yllättävän harva suomalainen verkkokauppa hyödyntää mahdollisuuttaan myydä tuotteitaan myös ulkomaille.

Kilpailu ulkomailla on kovaa ja haluammekin nostaa suomalaisten verkkokauppiaiden rimaa, jotta he olisivat paremmin varautuneita ja pärjäisivät kiristyvässä kansainvälisessä kilpailussa. Olemme innoissamme saadessamme auttaa asiakkaitamme kansainväliseen menestykseen. Suomessa on nähty vasta verkkokaupan kansainvälistymisen ensimmäinen aalto, Korkiakoski analysoi.

Kansainvälistymisen myötä Vilkas on nostanut myös brändinrakentamisen liiketoiminnassaan keskeiselle sijalle ja toivoo verkkokauppiaiden yleisesti valmistautuvan kiristyvään kilpailuun liiketoiminnassaan muunmuassa panostamalla markkinointiin.

Verkkokauppiaat ovat alkaneet ymmärtää asiakaskokemuksen olevan yhä tärkeämpi osa menestyksekästä liiketoimintaa ja siihen vaikuttavat paitsi kaupan helppokäyttöisyys ja toimivuus myös monet visuaaliset elementit, kuten verkkokaupan ulkoasu, listaa Korkiakoski.  Suomalaiset verkkokauppiaat  ovat usein turhan vaatimattomia tai osaamista ei osata tuoda esille markkinoinnin keinoin, hän jatkaa.

Vilkas elää kuten saarnaa panostaen omaan brändiinsä kansainvälistymisen yhteydessä. Vilkkaalla haluttiin konkretisoida vankka verkkoliiketoimintaosaaminen sekä sen tuomat hyödyt asiakkaalle paitsi ilmeen uudistuksen, myös 365 päivää kestävän tyytyväisyystakuun muodossa.

Jaa sisältö