Verkkokauppapalveluasi on juuri parannettu

Meille on tärkeätä asiakkaiden tyytyväisyys. Ennen kesää tehdyssä asiakastyytyväisyyskyselyssä saimme erittäin hyvää palautetta sekä toiveita ominaisuuksiin liittyen. Toiveiden pohjalta teimme ominaisuusparannuksia palveluihimme. Parannuksiin sisältyy sekä olemassa olevien ominaisuuksien kasvattamista että kokonaan uusia ominaisuuksia.

Kunkin ominaisuuden perässä on maininta mitä kauppatyyppejä uudistus koskee. Kaikki tarkoittaa sitä, että ominaisuus on käytettävissä Starter, Mini, Active ja Pro kaupoissa.

UUSI: Intrum Justitia B2B maksutapa (kaikki)

Maksutapavalikoima täydentyi jälleen yhdellä palvelulla. Nyt kauppiaat voivat ottaa käyttöön myös Intrum Justitia Express Luottotietotarkistus -palvelun. Maksutapa tarkistaa Y-tunnuksen perusteella voiko yritys tehdä tilauksen. Jos yrityksellä ei ole luottotiedot kunnossa, maksutapa estää tilauksen tekemisen. Käyttöönotto tapahtuu “Asetukset >> Maksu >> Valitse vaihtoehto >> Intrum Justitia Luottotietotarkistus”.

UUSI: Lisää sosiaalisen median palveluita (kaikki)

Jo ennestään tuttujen Facebookin ja Twitterin lisäksi nyt kauppiaat voivat helposti lisätä tuotesivulle WhatsApp, Reddit ja Pinterest painikkeet. Ne löytyvät kohdasta “Markkinointi >> Yhteisöpalvelut”.

Toimitustapojen määriä kasvatettu (Starter, Mini, Active)

Uudet palveluntarjoajat, kuten Pakettikauppa ja Shipfunk tarjoavat yhden luukun kautta useita eri toimitustapoja. Kaupassa kauppias kuitenkin joskus haluaa eritellä kunkin toimitustavan erikseen - esimerkiksi erilaisista toimituskulujen laskentamallista johtuen. Monipuolisilla toimitustapavaihtoehdoilla on vaikutusta tilauskonversioon ja tästä syystä kasvatimme eri laskentamalleilla tehtävien toimitustapojen määrää. Uudet määrät ovat:

  • Starter 5
  • Mini 15
  • Active 30

UUSI: Tuotearvostelut (Mini)

Useissa eri tutkimuksissa on todettu, että asiakkaat arvostavat muiden asiakkaiden kokemuksia ja mielipiteitä tuotteista ja palveluista. Niillä on suora vaikutus tilauskonversioiden paranemiseen ja asiakkaiden antamat arvostelut ovat myös hakukonenäkyvyyttä parantavaa yksilöllistä sisältöä. Nyt tuotearvostelut ovat käytettävissä myös Mini kaupoissa. Arvostelut otetaan käyttöön kohdasta “Tuotteet >> Tuotearviot >> Asetukset”. 

UUSI: Hakukoneoptimoinnin apulainen (Mini)

Miten hyvin olet onnistunut luomaan tuote- ja tuoteryhmäsisältösi hakukoneen kannalta? Mitä tietoja vielä kannattaa lisätä, mitä tietoja kannattaa muokata, mitkä sivut linkittävät kyseiseen sisältöösi, mitkä ovat yleisimmin käytettyjä hakusanoja ja miltä Googlen hakutulos näyttää tuotteesi tai tuoteryhmäsi tiedoilla. Kaikki nämä ja paljon muuta saat tietää hakukoneoptimoinnin apulaista hyödyntämällä. Apulaisen löydät kohdasta “Markkinointi >> Hakukoneoptimointi” sekä jokaiselta tuotekortilta ja tuoteryhmä- tai sisältösivulta. 

Tuotevaihtoehtojen määrää kasvatettu (Mini, Active)

Puserot, housut, takit, kengät - kaikilla näillä tuotteilla on yleensä useita eri vaihtoehtoja, kuten värejä, pituuksia ja kokoja. On kätevää, jos ne pystytään esittämään asiakkaalle yhdellä sivulla, jolloin valinnan tekeminen helpottuu ja asiakkaan ei tarvitse pomppia eri sivujen välillä. Haluamme antaa myös kauppiaille enemmän mahdollisuuksia luoda erilaisia vaihtoehtoja. Uudet tuotevaihtoehtojen määrät ovat:

  • Mini 100
  • Active 200

UUSI: Tuotteen saatavuusilmoituksen vastaanottajat (Mini, Active, Pro)

Kun tuote on loppunut varastosta, sen yhteydessä on toiminnallisuus, jonka avulla asiakas voi tilata sähköpostiinsa automaattisen ilmoituksen, kun tuotetta saapuu jälleen varastoon.

Olisi kätevää kauppiaille tietää miten moni asiakas on kiinnostunut varastosta loppuneesta tuotteesta. Sen avulla voi mm. tehdä päätöksiä siitä, miten paljon tuotteita pitäisi tilata varastoon. 

Nyt tämä tieto on nähtävissä. Tuotekortilla on välilehti “Saatavuusilmoituksen vastaanottajat”, joka listaa tuotteesta kiinnostuneet asiakkaat. Kaikkien tuotteiden osalta yhteenvedon näet kohdasta "Tuotteet >> Saatavuusilmoituksen vastaanottajat".

Huom! Kun tuotteelle lisätään varastosaldoa, lähettää järjestelmä kaikille saatavuusilmoituksen tilanneille automaattisen ilmoitusviestin. Tämän jälkeen vastaanottajalista tyhjennetään. Jos siis haluat viestiä ko. asiakkaille erillisillä omilla viesteillä, ota osoitteet talteen. 

UUSI: Näytä vaihtoehdot painike (Mini, Active, Pro)

Kaupan asiakaspuolella tuoteryhmälistauksessa näytetään tuoteryhmään liitetyt tuotteet. Yksittäisellä tuotteella (ei vaihtoehtoja) on tuotetietojen alla “Lisää ostoskoriin” painike. Vaihtoehtoja sisältävällä tuotteella ei ole näytetty mitään painiketta, koska koriin lisättävä tuote valitaan vasta tuotesivulla.

Nyt tuoteryhmälistauksessa tällaisilla tuotteilla on oma painikkeensa, jonka painiketeksti on muokattavissa. Asetus löytyy kohdasta “Tuotteet >> Tuoteasetukset >> Painike vaihtoehdoille”. 

UUSI: Ristiinmyynti erillisessä mobiilinäkymässä (Mini, Active, Pro)

Moni kauppias käyttää tänä päivänä responsiivista ulkoasua, joka skaalautuu eri päätelaitteiden näyttökokoihin. Responsiivisella ulkoasulla saadaan lähes sama käyttökokemus asiakkaalle riippumatta siitä, tuleeko hän sivuille tietokoneella vai älypuhelimella. Osa kauppiaista käyttää kuitenkin edelleen ns. yksinkertaistettua mobiilinäkymää. 

Yksinkertaistettuun mobiilinäkymään on lisätty uusi ominaisuus, jonka avulla tuotesivulla näytetään linkitykset tuotteelle liitettyihin ristiinmyyntituotteisiin.

Lisää tuoteryhmiä ja sisältösivuja (Active)

Asiakkaat saattavat hakea useilla eri hakusanoilla tietoa tuotteista. Kaikkea tietoa ei välttämättä ole järkevää kirjoittaa tuotesivun yhteyteen. Tällöin avuksi tulevat omat artikkelit tai käyttötarkoituksia ja käyttövinkkejä kertovat sisältösivut. Jokainenhan tietää, että hakukoneet rakastavat monipuolista sisältöä ja nyt voit laittaa runosuonen kukkimaan, sillä tällaisia sivuja voit luoda nyt yhteensä jopa 500. 

UUSI: Hakusuodatin tuotteen ominaisuuksille (Active)

Kun kaupassa on satoja tai tuhansia tuotteita, sopivan tuotteen löytäminen helposti on asiakkaille tärkeätä. Lisäsimme uuden ominaisuuden, jonka avulla voit asettaa tuotteiden ominaisuuksia hakusuodattimiksi. Jos esimerkiksi olet määrittänyt tuotteillesi tietyn värin tai vaikkapa yhteensopivuustiedon, voivat kaupan asiakkaat tuoteryhmiä selatessaan tai tehdessään hakuja suodattaa näytettäväksi vain tietyn ominaisuuden täyttävät tuotteet.

UUSI: Ostoskorin ristiinmyynti (Active, Pro)

Tiedätkö mikä on “karkkihyllyefekti”? No tietysti se, että kassalle mentäessä tarjotaan asiakkaalle vielä häntä mahdollisesti kiinnostavia tuotteita. Nyt tämä on mahdollista myös kaupassa, sillä voit näyttää ostoskorisivulla ostoskorissa jo olevien tuotteiden erilaisia ristiinmyyntituotteita. Kullekin eri ristiinmyynnille on oma asetuksensa (oheistuotteet, liittyvät tuotteet, automaattinen ristiinmyynti) ja voit määrittää miten monta ristiinmyyntituotetta näytetään. Löydät asetukset kohdasta “Asetukset >> Ostoskorin asetukset >> Ristiinmyynti”.

UUSI: Tuote avoimella hinnalla (Active, Pro)

Haluatko myydä kaupassasi lahjakortteja tai haluaisitko tarjota mahdollisuuden antaa lahjoituksia? Silloin ei aina parhaiten toimi ns. tavallinen verkkokaupan tuote, jolle olet asettanut jonkin hinnan. Parempi vaihtoehto olisi, jos asiakas saa itse päättää hinnan.

Avoin hinta on uusi ominaisuus, jolla voit tehdä juuri tämän. Löydät asetuksen tuotekortin uudelta välilehdeltä “Avoin hinta”, jossa tarvittavat asetukset voidaan tehdä.

Jaa sisältö