Joulukauppa nosti verkkokauppaindeksin plussalle

Verkkokauppaindeksi 3.1.2014

Verkkokauppaindeksi nousi vuoden 2013 viimeisellä neljänneksellä 6,14% vuoden takaiseen ajanjaksoon verrattuna. Verkkokauppa oli syksyn aikana paljon esillä uutisissa ja tämä osaltaan nosti verkkokauppojen suosiota. Tilausten kappalemäärä nousi jopa 17% viime vuodesta. Taantuma näkyi kuitenkin verkkokaupoissa ja asiakkaat säästivät tekemällä pienempiä tilauksia. Tilausten keskiostos laski ja viimeisellä vuosineljänneksellä mitattiin vuoden pienimmät ostoskorit, tilausten keskimääräisen hinnan ollessa 105€. Luku oli 16% pienempi kuin vuotta aiemmin.

Vuoden 2013 verkkokauppaindeksi paljastaa verkkokaupan kiinnostavan kuluttajia, mutta myös heikon taloustilanteen nakertaneen tilausten arvoja pienemmiksi. Joululahjoissa asiakkaat eivät kuitenkaan säästäneet samalla tavalla ja Black fridayn 29.11. jälkeen ostoskorien arvot olivat 9% suurempia kuin edellisvuonna. Ilman joulukaupan rynnistystä indeksi olisi jäänyt edellisvuoden tasosta.

Tilauksen keskiarvo Q4 2013

Myynnin arvoindeksi Q4 2013

Tilauskertaindeksi Q4 2013

Verkkokauppaindeksin ennuste 3.1.2014

Verkkokauppaindeksiä on laskettu vuodesta 2006 alkaen. Mikä on Verkkokauppaindeksi?

Jaa sisältö