Tuki Vilkas Suite

Visma Pay | Vilkas tuki

Kirjoittanut Vilkas tuki | Feb 21, 2016 10:00:00 PM
Tämä on poistuva ominaisuus ja sitä ei suositella ottamaan käyttöön uusissa kaupoissa.

Visma Pay (entinen Bambora PayForm ja Maksukaista) on verkkokauppaan ja kaikkeen verkossa tapahtuvaan maksamiseen suunniteltu palvelu, joka voidaan ottaa käyttöön itsepalveluna. Voit lukea siitä lisää täältä.

 Visma Payn käyttöönotto

Visma Payn maksutavan voi lisätä kauppaan kohdassa Asetukset > Maksu valitsemalla listan alareunan valikosta "Visma Pay" tai "Bambora PayForm" ja napsauttamalla "tallenna". Kun maksutapa on lisätty, niin se näkyy tällöin kohdassa Asetukset > Maksu olevassa listassa ja napsauttamalla sitä pääsee siirtymään sen asetuksiin, jossa välilehdellä Asetukset löytyy ohje maksutavan rekisteröimiseen.

 

Jos sinulla on jo sopimus, niin voit napsauttaa linkkiä "Minulla on jo Bambora PayForm-sopimus" ja sitten syöttää tarvitut API-avain ja yksityisavain tiedot. Sen lisäksi voidaan asetuksista valita mitän maksutapoja asetetaan asiakkaille valittavaksi. Luottokorttimaksuista, laskusta ja osamaksuista täytyy erikseen sopia Maksukaistan kanssa, että ne saa käyttöön.

 

Maksupalvelun kanssa sovitut ja maksutavan asetuksissa näkyviin asetetut maksutavat ovat sitten asiakkaalle valittavissa maksuvaihtoehtoina.

 

Maksurajat

Visma Payssa on käytössä tilitysrajat ja jos ostos menee sen yli, maksu epäonnistuu suoraan. Maksupalvelu määrittelee tilitysrajan kauppiaan heille toimittamien liikevaihtoarvioiden sekä keskiostoksen summan perusteella. Kauppiaita myös pyydetään ilmoittamaan heille, jos liikevaihtoarviot muuttuvat ja tarvittaessa he voivat tällöin muokata tilitysrajaa.

Jos yksittäisen maksutapahtuman summa ylittää kauppiaan tilitysrajan, niin maksu epäonnistuu, koska niin suuri maksu ei ikinä sisältyisi kauppiaan tilitykseen.

 

Visma Pay FAQ

Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Visma Pay palvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.

Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.

Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu > [avaa Visma Pay] > Yleinen löytyy asetus "Tilaus muodostuu: ennen maksua / maksun jälkeen". Jos valitset, että tilaukset muodostuu vasta maksun jälkeen, niin maksamattomia tilauksia ei tule enää kauppaan muuta kuin poikkeustapauksissa.