Tuki Vilkas Suite

Verifone BlueCommerce | Vilkas tuki

Kirjoittanut Vilkas tuki | May 17, 2017 9:00:00 PM

BlueCommerce tarjoaa monipuolisesti maksutapoja. Voit ottaa vastaan kaikkien pohjoismaisten pankkien verkkomaksuja, kansainvälisiä maksukortteja tai tarjota laskuvaihtoehdon maksutapana. Verifone on riippumaton toimija ja tekee yhteistyötä kaikkien rahoituslaitosten kanssa. Halutessasi voit valita esimerkiksi korttimaksujesi tilittäjän vapaasti.

 

Käyttöönotto

Verifonen verkkomyynnin maksupalvelusopimuksen voi tehdä Verifonen online-lomakkeella osoitteessa https://asiakas.point.fi/ecomm. Tätä kautta palvelun saa nopeiten ja helpoiten käyttöön. Tilaus tulisi tehdä henkilökohtaisin pankkitunnuksin yrityksen nimenkirjoitusoikeudellisen henkilön toimesta.

Tilauksen käy sen jälkeen Verifonen tilaustenkäsittely läpi ja sitten he perustavat  asiakkuuden. Tämän jälkeen Verifonen tilaustenkäsittely lähettää sopimukseen täytetylle yhteyshenkilölle tunnukset ja ohjeet sähköpostitse.

Tässä vielä huomioita muutamiin tilauksen yhteydessä kysyttäviin asioihin:

  • Tiedot tunnistautumisesta --> nämä tulevat automaattisesti
  • Palvelutiedot /Tuotteiden tai palveluiden hinnat: kauppiaan omia arvioita – informatiivinen tieto
  • Tilauslomakkeella kysytään myös palvelupakettivalintaa pallovalintana (radio buttonina)
  • Tulevan myynnin arvio, sekä keskiostoksen arvo ovat täysin kauppiaan omia arvioita – informatiivista tietoa

Kauppiasta neuvotaan Verifonelta tarvittaessa: Myynti 09-47743340 arkisin 8-21 lauantaisin 9-18 sunnuntaisin 12-18 (tai Tilaustenkäsittely 09-47743343 arkisin 8-16). Kaikki yhteystiedot löytyvät tarvittaessa täältä https://www.verifone.com/fi/fi/info-yhteystiedot

Verkkokaupassa kohdassa Asetukset > Maksu saa lisättyä uutena maksutapana "Verifone"-tyyppisen maksutavan. Tämä maksutavan tyyppi on integroitu toimimaan Verifonen järjestelmän kanssa.

Maksutavan lisäämisen jälkeen, sen kohdassa Asetukset löytyy tiivistetty opastus käyttöönottoon kaupan kannalta ja sieltä löytyy tarvittavat kentät ja tiedot, jotka täytyy kopioida Verifonen hallinnan ja maksutavan asetuksien välillä.

Huom! Maksun paluuoositetta lisätessä Verifonen hallintaan täytyy kaupan asiakaspuoli olla avattuna kohdasta Asetukset > Yleiset asetukset. Muussa tapauksessa Verifonen tarkistus linkin toiminnasta ei mene läpi.

 

Verifone maksutavan lisäasetukset

Lisäasetuksia ei tarvitse normaalisti muuttaa, mutta niillä voi tarvittaessa rajoittaa kaupan ostoprosesista osan maksutavoista pois, määritellä tyylitiedoston Verifonelle, ohittaa maksun vahvistussivun ja estää maksukortin tokenisoinnin eli mahdollisuuden tallentaa sen tiedot Verifonelle. 

 

Käyttö

Kaupassa asiakas saa valittua lopullisen maksutavan Verifonen valikoimasta tilausprosessissa "maksu"-välivaiheessa.

 

Kaupassa Verifonella maksetut tilaukset merkitään automaattisesti maksetuksi, kun maksupalvelulta tulee verkkokaupalle kuittaus maksun onnistumisesta. Yleensä verkkokaupassa maksutavan asetuksissa kohdassa Yleinen on määritelty, että "tilaus muodostuu: maksun jälkeen". Tällöin kauppaan ei tule maksamattomia tilauksia. Jos asetetaan "tilaus muodostuu: ennen maksua", niin tällöin kauppaan tulee tilauksia myös mahdollisesti maksamattomina jos maksu jätetään kesken.

 

FAQ / UKK - Useimmin kysytyt kysymykset

Voiko Verifonella maksaa usealla valuutalla, jos kauppaan asettaa esim. eurot ja kruunut käytettäviksi valuutoiksi?
Kyllä, mutta kannattaa varmistaa Verifonelta mitkä kaikki maksutavat tukevat mitäkin valuuttaa.

Yritän palauttaa asiakkaalle toiseen kertaan tilauksesta rahoja takaisin. Kun asiakas palautti ensimmäisen tuotteen, niin sen osalta rahojen palautus meni ok, mutta myöhemmin toisen tuotteen osalta rahan palautuksessa tulee virhe ja palautus epäonnistuu.
Pankkisiiroilla palautuksessa on eri pankeilla eri ehtoja. Esim. Nordealla voi tehdä maksusta vain yhden palautuksen. Tästä syystä palautuksien toiminnassa on rajoituksia Verifonen kautta. Tällaisessa tapauksessa rahojen palautus pitää tehdä toista kautta.

Verifonen hallinnassa kysymykset ja asetukset näyttävät hankalilta, mistä saan apua niihin?
Verifonelta saat käyttöönottoon liittyen ohjeistuksen sähköpostiin PDF-tiedostona, jonka avulla saa Verifonen omissa asetuksissa täytettyä tarvittavat tiedot.

Olen asettanut kaikki tarvittavat asetukset, mutta maksupalvelu ei testatessa toimi. Miten saan sen toimintaan?
Verifone maksutapa tarvitsee vielä lopullisen palvelun aktivoinnin. Asetuksien määrittelyn jälkeen täytyy olla vielä yhteydessä Verifoneen palvelun aktivoimiseksi.

Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.

Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.

Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu > [avaa Verifone] > Yleinen löytyy asetus "Tilaus muodostuu: ennen maksua / maksun jälkeen". Jos valitset, että tilaukset muodostuu vasta maksun jälkeen, niin maksamattomia tilauksia ei tule enää kauppaan muuta kuin poikkeustapauksissa.