Tuki Vilkas Suite

Integraatiot ulkopuolisiin järjestelmiin | Vilkas tuki

Kirjoittanut Vilkas tuki | Apr 20, 2015 9:00:00 PM
Starter
Mini
Active
Pro

Verkkokauppa on mahdollista integroida eli periaatteessa automatisoida tiedonvaihtoon ulkopuolisten järjestelmien kanssa. Tällaisia järjestelmiä voivat olla esim. taloushallinnon järjestelmät, laskutusjärjestelmät, varastojärjestelmät jne.

Ulkopuolisen järjestelmän integroiminen verkkokauppaan (Pro)

Vilkas Groupin ohjelmisto sisältää markkinoiden monipuolisimman Web Service integraatiorajapinnan, jota kolmannet osapuolet voivat hyödyntää. Rajapinta on täysin avoin ja sen avulla voidaan lukea, lisätä, päivittää ja poistaa kaikkia asiakas-, tuoteryhmä-, tuote-, hinnasto-, varasto- ja tilaustietoja.

Web Service rajapinta on otettavissa käyttöön Pro kauppatasosta alkaen. Integraatiotyö tapahtuu aina kolmannen osapuolen toimesta, joka toteuttaa tarvittavat liitynnät ulkopuolisen järjestelmän ja verkkokaupan välillä. Web Service -rajapinta on maksullinen lisäpalvelu (50 €/kk). Jos haluatte ottaa Web Servicen käyttöön, niin olkaa uudelleen yhteydessä myyntiimme (myynti@vilkas.fi) ja aktivoimme palvelun käyttöönne.

Aina ajan tasalla olevan Web Service rajapintakuvauksen löydät tästä:
https://docs.google.com/document/d/1JnTNkyJY6s4xqUeGX7fco-unI9wbNo5JphS8lN1iCEw/export?format=pdf

Web Service rajapinta on yhteensopiva myös taaksepäin. Tämä tarkoittaa sitä, että kun integraatio on toteutettu tiettyyn rajapintaversioon ja Vilkas päivittää verkkokauppaohjelmistoaan uuteen versioon, toimii vanha rajapintaversio edelleen normaalisti. Tällä tavalla säästetään kustannuksia, kun integraatioita ei välttämättä tarvitse päivittää. Luonnollisesti uusi rajapintaversio voidaan ottaa käyttöön, mikäli siinä on tullut mukana uusia hyödyllisiä toiminnallisuuksia.

Pro-kauppatasossa integraation voi toteuttaa kolmas osapuoli, esim. taustajärjestelmän toimittaja tai muu taho, joka on erikoistunut integraatioiden tekemiseen. Mikäli käytössäsi on jokin taustajärjestelmä (taloushallinto, kassajärjestelmä, CRM, ERP, varasto), jonka haluat integroitavan Vilkas verkkokauppaasi, niin suosittelemme ottamaan yhteyttä yhteistyökumppaniimme Flashnodeen. Flashnode on toteuttanut jo useita erilaisia liityntöjä ja heillä on osaamista Vilkas verkkokaupan rajapinnoista ja niihin integroitumisesta. Lue lisää Flashnoden sivuilta ja ota yhteyttä heidän myyntiinsä.

 

Sovellus REST-rajapintaan

Uutena vaihtoehtoja on mahdollista tehdä myös sovellus, jonka saa samalla sitten kaikkien ePages kauppiaiden käyttöön.

Aiheesta lisää ePagesin developer-sivuilla: https://developer.epages.com/

 

Verkkokaupan integroiminen ulkopuoliseen järjestelmään (Enterprise)

Vilkas Groupilla on erittäin paljon kokemusta integraatioprojekteista. Kaikki Vilkkaan tekemät maksamiseen, logistiikkaan, yritysten taustajärjestelmiin, markkinointiin ja markkinaportaaleihin liittyvät ominaisuudet sekä muut verkkokaupan lisäpalvelut ovat integraatioprojekteja. Vilkas Group on saanut yhteistyökumppaneilta rajapintakuvaukset, joiden mukaisesti verkkokauppa on integroitu kolmansiin järjestelmiin. Integraatioita on tehty toista sataa ja siinä olemme ammattilaisia.

Vilkas on saanut varauksetonta kiitosta projektityöskentelystään. Tämän todistavat myös useat kolmannet tahot, joilta voi kysyä palautetta Vilkas Groupin integraatio-osaamisesta sekä tehokkuudesta. Argumentteja ovat mm. olleet asiakaslähtöinen asenne, kevyen organisaation ketteryys ja nopea reagointikyky, omien tuotteiden vahva osaaminen sekä projektien erinomainen läpinäkyvyys.

Projekteissa kiinnitämme erityistä huomiota määrittelyvaiheeseen. Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen ja erityisesti toimittaessa usean eri järjestelmän parissa, niiden riippuvuussuhteiden käsittäminen syntyy vain monen vuoden ammattitaidon kautta.

Projektit toteutetaan pääasiassa “määrittely - suunnittelu - toteutus - testaus - tuotantoon siirtyminen” vaiheiden mukaisesti. Projektissa voidaan kuitenkin tehdä ketterästi eri toimintojen tai osakokonaisuuksien iteraatiokierroksia. Vilkas Group toteuttaa aina oman testauksensa, mutta lopullisen hyväksyntätestauksen suorittaa Asiakas. Asiakas kirjaa huomatut puutteet tai virheet yhdessä sovitulla tavalla projektijärjestelmään. Vilkas Group toteuttaa tämän jälkeen tarvittavat muutokset ja luovuttaa ominaisuudet uudestaan Asiakkaan lopputestausta varten. Tätä toistetaan niin kauan, kunnes Asiakas hyväksyy järjestelmän.

Läpinäkyvää projektityöskentelyä

Vilkas Group hyödyntää verkossa olevaa projektityökalua, jonne asiakkaan projektihenkilöille annetaan käyttäjätunnukset. Kaikki projektiin kuuluvat työt eritellään järjestelmään ja niiden etenemistä voidaan seurata reaaliaikaisesti. Kullekin työlle/tehtävälle määritetään vastuuhenkilö. Projektityöskentelymme on täysin läpinäkyvää asiakkaan suuntaan.

Järjestelmään voidaan lisätä kommentteja ja kysymyksiä käyttäjien toimesta. Järjestelmän avulla kaikki sovitut työt tulevat varmasti tehdyiksi ja eri ominaisuuksiin liittyvät asiat kirjatuiksi, jolloin niihin voidaan aina jälkikäteen tarvittaessa palata. Järjestelmää voidaan hyödyntää myös toteutettujen asioiden elinkaarihallintaan.

Kysy lisää

Enterprise ratkaisuissa teemme asiakkaille räätälöityjä ominaisuuksia ja hyvin monipuolisia integrointeja. Jos Enterprise-ratkaisu kiinnostaa, niin myyntijohtajamme Timo Korvenoja kertoo ratkaisustamme mielellään lisää. Timon tavoittaa numerosta 050 65 013 tai osoitteesta timo.korvenoja@vilkas.fi.

 

Hakusanat: integrointi, rajapinta, API, varasto, laskutusjärjestelmä, CRM