Tuki Vilkas Suite

Svea Payments | Vilkas tuki

Kirjoittanut Vilkas tuki | Sep 19, 2013 9:00:00 PM
Starter
Mini
Active
Pro

Svea Payments palvelulla saat monipuolisen maksutapavalikoiman lisäksi kokonaisvaltaisen palvelupaketin, jonka avulla viet myynnin kasvuun säästäen samalla resursseissa. Svea Payments palveluun sisältyy:

  • Verkkopankkimaksut ja korttimaksut
  • Mobiilimaksut: MobilePay, Masterpass, Pivo, Siirto ja PayPal
  • Lasku, yrityslasku ja erämaksu
  • Verkkokauppiaan työkalut tilausten ja kirjanpidon hallintaan
  • Ostajan apulainen -palvelu ostajille
  • Ratkaisut myymälään

Lue lisää Svean sivuilta: https://www.svea.com/fi-fi/yritykset/maksupalvelut

 

Käyttöönotto

Saat lisättyä Svea Payments maksupalvelun kauppaasi uutena maksutapana seuraavasti.

  1. Siirry kauppasi hallinnassa kohtaan Asetukset > Maksu.
  2. Valitse maksutapalistan alimmalla rivillä maksutavan tyypiksi Svea Payments
  3. Napsauta Tallenna
  4. Avaa lisäämäsi Svea Payments maksutapa listasta
  5. Siirry kohtaan Asetukset
  6. Seuraa kyseisen sivun yläosan kohta kohdalta ohjetta

Jos olet tilannut Svean jotain muuta kautta, syötä tässä tapauksessa Svea-yhteyshenkilöltä saadut tunnukset niille tarkoitettuihin kenttiin.

 

 

Toimitussidosten lisääminen

Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu > [avaa Svea Payments] > Toimitussidokset saat valittua Svea Paymentsin toimitustapojen määritykset kauppasi kaikille toimitustavoille. 

Vasemmalla on näkyvissä verkkokaupassa valittavana olevat toimitustavat. Nämä pitää liittää vastaamaan Svean toimitustapoja oikean puoleisesta tiputusvalikosta. Esimerkiksi normaali kirje on vastaa kirjaamatonta kirjettä Svea Paymentsin toimitustavoissa. 

Voit muuttaa Svea Paymentsille lähetettävää toimitustavan tietoa myös tilauskohtaisesti tilauksenkäsittelyn yhteydessä.

 

eMaksut

Jos käytössä on eMaksut, niin täytyy ylläolevien lisäksi tarkistaa tiettyjä lisäasetuksia. Nämä löytyy kohdasta Asetukset > Toimitus- ja maksutavat > [avaa Maksuturvan maksutapa] > Lisäasetukset. Tarkista, että asetukset ovat seuraavanlaisesti.

  • Svean valintasivu: Normaali
  • Merkitse tilaus maksetuksi: Kyllä
  • Escrow käytössä: Ei
  • Escrow valittavissa: Ei
  • Lähetä lähetystunnisteet automaattisesti: Ei

Svean valintasivun ohitus on mahdollista, mutta siitä tarvitsee erikseen sopia Svean kanssa.

 

Svea Payments bannerin lisäys ulkoasuun

Saat lisättyä asiakkaille näkyviin käytettävien maksutapojen listauksen seuraavasti.

  1. Siirry kohtaan Ulkoasu > Ulkoasun yksityiskohtainen muokkaus
  2. Napsauta haluamassasi palkissa tai tunnisteessa olevaa Lisää sivuelementti nappia
  3. Valitse aukeavasta ikkunasta aihealue Maksu
  4. Valitse oikealta listasta "Avea Payments - Hyväksyttyjen maksutapojen logot" elementti. (Banneria on kahta eri mallia: pysty- ja vaakamalli.)
  5. Napsauta Lisää

 

Svea Payments FAQ

Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Svea Payments palvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.

Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.

Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu > [avaa Svea Payments] > Yleinen löytyy asetus "Tilaus muodostuu: ennen maksua / maksun jälkeen". Jos valitset, että tilaukset muodostuu vasta maksun jälkeen, niin maksamattomia tilauksia ei tule enää kauppaan muuta kuin poikkeustapauksissa.