Tuki Vilkas Suite

Nosto | Vilkas tuki

Kirjoittanut Vilkas tuki | Sep 19, 2013 9:00:00 PM
Starter
Mini
Active
Pro

Nosto on verkkokaupan markkinointipalvelu, jonka avulla voit näyttää kaupan sivuilla asiakkaille tuotenostoja heitä kiinnostavista tuotteista tai lähettää sähköposteja tilauksen kesken jättäneille asiakkaille.

Nosto palvelun käyttöönotto kaupassa

  • Rekisteröidy Nosto palveluun Markkinointi > Nosto > Avaa palvelu -sivulla.
  • Täytä/tarkista lomakkeen tiedot, rastita "Olen lukenut ja hyväksynyt käyttöehdot"
  • Klikkaa "Rekisteröidy" - saat ilmoituksen, että Nosto on lähettänyt kirjautumisohjeet antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
  • Vahvista rekisteröityminen sähköpostiisi tulleen viestin mukaisesti.

Nosto asetukset kaupan taustahallinnassa - Yleinen

Kun rekisteröityminen on suoritettu, Noston seurantaelementit aktivoidaan automaattisesti (Yleinen > Aktivoi seurantaelementit > Kyllä). Elementit eivät kuitenkaan vielä tule näkyviin kaupan asiakkaille, mutta Nosto alkaa heti keräämään elementeissä esitettävää tietoa.

Nosto asetukset kaupan taustahallinnassa - Elementit

Elementit välilehdellä on valmiita Nosto elementtejä, joita voit määrittää näytettäväksi kaupan asiakkaille. Myös mobiilikäyttäjät on huomioitu erillisillä elementeillä. Elementtejä kannattaa ottaa useassa paikassa käyttöön, sille ne aktivoivat kaupan asiakkaita selaamaan ja ostamaan lisää.

Elementtien perässä on tekstikenttä, jossa on valmiina koodi kunkin elementin esittämiselle. Elementin ID kertoo sen, mikä sisältö näytetään kaupan asiakkaille. Vastaava ID löytyy Noston omasta hallintapaneelista.

Huom! Vaikka elementtien kohdalla on asetus "Kyllä", eivät ne vieläkään näy kaupan asiakkaille. Elementit aktivoidaan näkyviin Noston oman hallintapaneelin kautta, mutta tämä kannattaa tehdä vasta 7-14 päivän kuluttua siitä, kun elementit on aktivoitu kaupassa.

Tuotekohtainen lisätietokenttä

Kun Nosto aktivoidaan verkkokaupassa, tuotteen lisätietoihin luodaan automaattisesti uusi attribuutti "Nosto tuote tag" johon voidaan lisätä asiakkaalle näkymättömiä lisätietokenttiä. Esimerkiksi vaatekauppa voisi lisätä näihin kenttiin tiedot väristä ja sukupuolesta. Näiden tietojen avulla voidaan tarjota asiakkaalle oikean värisiä ja oikean sukupuolen tuotteita seuraavilla sivuilla.

Nosto hallintapaneeli

Kirjaudu Nosto hallintapaneelin antamallasi sähköpostiosoitteella ja salasanalla osoitteessa my.nosto.com ja klikkaa luotua tiliä (Account).

Dashboard sivulla näet mitä kaupassasi sillä hetkellä tapahtuu. Se näyttää mm. miten paljon asiakkaita kaupassasi on, miten monella on ostoskorissa tuotteita jne.

Campaigns > Recommendation slots sivulla on oletuksena luodut elementit. Elementtien nimet ovat samat, jotka löytyvät kaupan taustahallinnan Markkinointi > Nosto > Elementit sivulta (esim. id="nosto-vilkas-basket1"). Klikkaamalla elementin nimeä näet tarkemmat tiedot.

  • Jos haluat muuttaa elementin näyttämiä tietoja, vaihda "Type" alasvetovalikosta jokin toinen vaihtoehto.
  • Jos haluat muuttaa elementin esitystapaa, vaihda "Recommendation templates" alasvetovalikosta jokin toinen vaihtoehto (esim. NostoVilkasHotdealsSlim).
  • Muutokset astuvat kaupassa voimaan muutaman minuutin viiveellä.

Kun haluat laittaa Nosto elementit näkyville kaupan asiakkaille, valitse Account > Recommendation visible > Yes.

 

Nosto ja jaettu SSL

Kaupoissa on oletuksena jaettu SSL-sertifikaatti käytössä, jolloin osoitteena suojatussa yhteydessä on "secure.vilkasgroup.com". Tämä täytyy lisätä Noston asetuksissa kohtaan Settings > Account settings > Other hosts used by the site, jotta tilauksista siirtyy tiedot Nostolle.