Lue vastaava ohje Vilkas Now -verkkokauppaan liittyen.
Avardan maksuratkaisujen myötä saat lisää palaavia asiakkaita kauppaasi, kasvatat konversiotasi ja kannattavuutesi paranee. Asiakkaillesi tarjotaan joustava ja asiakasystävällinen rahoitusvaihtoehto, ja säästät samalla markkinointikustannuksissa. Asiakas luo ostaessaan ainoastaan sinun kaupassasi toimivan tilin, ja uudelleen ostoksille palaamisen kynnys on selkeästi matalampi.
Avardan Checkout+ sisältää kaikki verkkokaupan yleisimmät maksutavat. Valittavissasi ovat lasku ja tili, kortti- ja verkkomaksut sekä MobilePay. White label -konseptin mukaisesti voit myös muokata kassaa niin, että brändisi ja identiteettisi ovat näkyvillä ja maksuratkaisu on luonteva osa verkkosivun kokonaisuutta. Tämä kasvattaa konversiota, lisää palaavien asiakkaiden määrää ja parantaa kannattavuuttasi.
Lue lisää Avardan kotisivuilta.
Avarda-maksupalvelun hinta
Kiinteä hinnoittelu 0,35 € + 1,99 % / transaktio (vähimmäislaskutus 20€/kk). Ei muita kuluja tai avausmaksua.
Käyttöönotto
Ennen kuin Avarda-maksupalvelua saa otettua käyttöön verkkokaupassa, tarvitaan sopimus Avardan kanssa ja heiltä tunnukset maksutapaa varten.
Saat lisättyä Avarda-maksupalvelun kauppaasi uutena maksutapana seuraavasti.
- Siirry kauppasi hallinnassa kohtaan Asetukset > Maksu.
- Valitse maksutapalistan alimmalla rivillä maksutavan tyypiksi Avarda.
- Napsauta Tallenna.
- Avaa lisäämäsi Avarda-maksutapa listasta.
- Siirry kohtaan Asetukset.
- Rekisteröidy Avarda-palveluun: Täytä lomake -linkistä
- Avarda on yhteydessä normaalisti parin pankkipäivän sisällä ja tehtyäsi heidän kanssaan sopimuksen saat tunnukset maksutapaa varten.
- Täytä Avardalta saamasi tunnukset Tunnus- ja Salasana-kenttiin.
- Aseta maksutapa näkyville Yleinen-välilehdellä.
Avarda-maksupalvelu kaupassasi
Kaupan Avarda-maksutavassa löytyy erilaisia asetuksia, joilla voi vaikuttaa maksutavan toimintaan.
- Käyttäjätunnus – Tähän täytetään Avardan toimittama käyttäjätunnus.
- Salasana – Tähän täytetään Avardan toimittama salasana.
- Näytä: Maksulomake ostoskorissa – Voit halutessasi näyttää maksulomakkeen suoraan ostoskorisivulla. Tätä kannattaa käyttää vain, jos kaupassa ei ole muita maksutapoja.
- Aktivoi tilaus: Kun tilaus laitetaan tilaan valmis toimitettavaksi – Voit valita, aktivoidaanko maksu, kun tilauksen tilaksi asetetaan valmis toimitettavaksi.
- Aktivoi tilaus: Kun tilaus laitetaan tilaan toimituksessa – Voit valita, aktivoidaanko maksu, kun tilauksen tilaksi asetetaan toimituksessa (oletus).
- Aktivoi tilaus: Kun tilaus laitetaan tilaan toimitettu – Voit valita, aktivoidaanko maksu, kun tilauksen tilaksi asetetaan toimitettu (oletus).
- Aktivoi tilaus: Kun tilaukselle tallennetaan seurantakoodi (Posti, Matkahuolto, Pakettikauppa ja Shipfunk) – Voit valita, aktivoidaanko maksu, kun tilaukselle tallennetaan seurantakoodi.
- Valuutta – Valitse maksutavan käyttämä valuutta.
- Asiakastyyppi – Valitse, voiko asiakkaina olla sekä kuluttajia että yrityksiä vai ainoastaan kuluttajia tai yrityksiä.
- Käyttöehdot – Valitse, mikä sivu kaupassasi pitää sisällään käyttöehdot.
- Piilota maksu normaalista tilausprosessista – Voit halutessasi piilottaa Avarda-maksutavan normaalista tilausprosessista.
- Näytä käyttöehtojen hyväksyntä – Valitse, näkyykö maksulomakkeessa valintaruutu käyttöehtojen hyväksynnälle.
Kun olet saanut maksutavan asetukset määriteltyä, voit sen Yleinen-kohdassa vielä asettaa maksutavan näkyviin asiakkaille. Tämän lisäksi kohdassa Asetukset > Maksu kannattaa tarkistaa, että myös mahdolliset turhat maksutavat on piilotettu ja maksutavat ovat halutussa järjestyksessä.
Lopuksi kannattaa vielä testata toiminta kaupan asiakaspuolella. Testatessa kannattaa varmistaa, että Avardan maksulomake aukeaa ja toimii normaalisti.
Avarda FAQ:
Kauppaani tuli tilaus ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Kaikki Avardalla maksetut tilaukset, jotka tulevat kauppaan pitäisi olla maksultaan ok ja aina "maksettu" tilassa. Jos "maksettu" tila puuttuu, niin maksutieto ei ole täydellisesti saapunut tilaukselle. Kannattaa tarkistaa, että maksu näkyy normaalisti maksupalvelussa.
Jos maksu näkyy muuten normaalisti, niin maksettu tilan voi asettaa tilaukselle ja käsitellä tilauksen normaalisti.