Asiakasryhmien avulla voit hallita verkkokauppasi hinnoittelua ja tarjouksia eri asiakasryhmille, kuten jälleenmyyjille, kanta-asiakkaille tai yritysasiakkaille. Vilkas Suite -alustalla asiakasryhmät tarjoavat joustavuutta myynnin ja asiakaskokemuksen räätälöintiin.
Asiakasryhmät ovat kauppasi asiakasluokituksia, joiden avulla voit:
Asettaa asiakaskohtaisia alennuksia ja hintoja (Hinnastot löytyvät Suite active ja ylöspäin)
Tarjota erikoistuotteita tai kampanjoita tietyille asiakkaille
Helpottaa asiakastiedon hallintaa ja segmentointia
Asiakasryhmien käyttö edellyttää, että olet kirjautunut verkkokauppasi hallintapaneeliin.
Mene kohtaan Asiakkaat > Asiakasryhmät.
Kirjoita tyhjään kenttään uuden asiakasryhmän nimi (esim. "Yritysasiakkaat", "Kanta-asiakkaat").
Tallenna muutokset.
Asiakkaan lisääminen asiakasryhmään tapahtuu asiakkaan tiedoista kohdasta Ryhmä.
Huom! Voit luoda useita asiakasryhmiä ja sama asiakas voi kuulua vain yhteen asiakasryhmään kerrallaan.
Kun asiakasryhmät on luotu, voit hyödyntää niitä tuotteiden erillishinnoittelussa. Tämä mahdollistaa esimerkiksi:
Alhaisemmat hinnat kanta-asiakkaille
Tukkuhinnat yritysasiakkaille
Erikoistarjoukset VIP-asiakkaille
Katso tarkemmat ohjeet hinnan määrittelystä asiakasryhmille täältä:
👉 Myyminen useilla hinnoilla
Asiakasryhmien käyttömahdollisuuksia voi laajentaa entisestään Myy enemmän -paketin avulla.
Sen avulla voit esimerkiksi:
Kohdistaa bonustuotteita ja kuponkitarjouksia tietyille asiakasryhmille
Hyödyntää asiakasryhmiä monipuolisemmin myynnin kasvattamiseen
👉 Lue lisää: Myy enemmän -paketti
Huom! "Myy enemmän" -paketti on saatavilla Active- ja Pro-tasoilla.