SMS-viestit verkkokaupasta

Starter No
Mini Yes
Active Yes
Pro Yes

SMS-tapahtumat toiminnon avulla kaupasta voidaan lähettää tekstiviestejä asiakkaalle tai verkkokaupan ylläpitäjälle. Tekstiviestien lähetyspalvelusta vastaa Labyrintti Media. Tekstiviestinä voidaan lähettää vastaavia ilmoituksia kuin sähköpostillakin. SMS-viestejä voidaan lähettää suomalaisiin ja ruotsalaisiin matkapuhelimiin.

Palvelun käyttöönotto

Ota SMS-tapahtumat käyttöön verkkokaupassasi Asetukset > SMS-tapahtumat > Ota käyttöön Labyrintti Gateway -sivulla painamalla "Rekisteröidy" nappia. Sinut ohjataan Labyrintti Median järjestelmään, missä voit vahvistaa SMS-tapahtumien tilaamisen. Vahvistuksen jälkeen palaat takaisin verkkokauppaan ja käyttäjätunnuksesi ja salasanasi tallennetaan automaattisesti SMS-tapahtumien asetuksiin.

Labyrintti Median tiimi on yhteydessä sinuun ja sopii palvelun yksityiskohdista ja maksamisesta. Tämän jälkeen palvelu on valmis käyttöönotettavaksi.

SMS-tapahtumat aktivoidaan kohdassa Asetukset > SMS-tapahtumat > Tapahtumat. Verkkokaupan asiakkaille ja kauppiaalle on omat tapahtumat. Tapahtuma aktivoidaan valitsemalla aktiivinen ja painamalla Talenna-nappia.

Verkkokaupan lähettämät SMS-tapahtumat

Tapahtuman sisältöä voi muokata klikkaamalla tapahtuman nimeä. Sisällön maksimipituus on 480 merkkiä, jolloin järjestelmä lähettää maksimissaan kolme tekstiviestiä per tapahtuma. Yksittäisen tekstiviestin maksimipituus on 160 merkkiä. Kaikki pidemmät viestit lähetetään “koontiviestinä” joka maksaa usean viestin hinnan. Viesti sisällössä on mahdollista käyttää joitakin tapahtumassa määriteltyjä Paikkamerkkejä. Paikkamerkki on tunniste, jonka kohdalle järjestelmä kirjoittaa automaattisesti halutun sisällön. Esimerkki viestistä: Tilauksesi #Alias on vastaanotettu. Lähetetään asiakkaalle muodossa: Tilauksesi 123 on vastaanotettu.

SMS-viestin sisältö

  • Jotta tekstiviesti voidaan lähettää asiakkaalle, kannattaa puhelinnumeoro asettaa pakolliseksi ostoskorissa ja rekisteröinnissä.
  • SMS viestit lähetetään asiakkaan laskutusosoitteen ensimmäiseen määritettyyn puhelinnumeroon seuraavassa järjestyksessä: matkapuhelin, työpuhelin, kotipuhelin, puhelin
  • Viesti lähetetään asiakkaalle asiakkaan käyttämällä kielellä. Kauppiaalle viesti lähetetään kauppiaan hallintaliittymän kielellä.
  • Kauppiaan asetuksissa vastaanottajaksi voi asettaa useita puhelinnumeroita pilkulla erotettuna.
  • Jos kauppiaan tapahtumissa ei ole määriteltynä vastaanottajan puhelinnumeroa, niin viesti lähetetään kaupan osoitteen puhelinnumeroon.

Jaa sisältö