Tuki Vilkas Now – Vilkas Group

Zettle (beta)

Kirjoittanut Vilkas tuki | Nov 9, 2021 10:00:00 AM

Zettle integraatio löytyy Now L ja Now XL kaupoista.Zettle by PayPal on point-of-sale (POS) eli kassajärjestelmä. Liittämällä verkkokaupan siihen saat synkronoitua tuotteet, hinnat ja varastosaldot verkkokaupan ja Zettlen välillä. Zettle tukee yleisiä korttimaksuja sekä mobiilimaksutapoja.

Tarkempia tietoja Zettlestä löydät Zettlen verkkosivuilta ja Zettlen tukisivustolta.

Miksi Zettle liitynnässä on merkintä "beta"?

Zettle liityntä toimii Vilkas Now verkkokaupan kanssa yleisesti melko hyvin, mutta sen testaus ja kehitys on vielä hieman kesken, joten käytössä voi tulla vastaan vielä joitain ongelmia. Tämä kannattaa ottaa huomioon, jos ottaa liityntää käyttöön.

 

Kuinka yhdistää verkkokauppa Zettleen

Yhdistääksesi Vilkas Now verkkokauppasi Zettleen sinulla tarvitsee olla Zettle tili. Jos sinulla ei vielä ole tiliä, niin aloita luomalla Zettle tili tästä. Kun Zettle tili on olemassa, niin saat liitettyä verkkokauppasi seuraavasti

  1. Siirry kauppasi hallinnassa kohtaan Paikallinen yritys > Zettle
  2. Valitse Yhdistä Zettle-tilisi
  3. Kirjaudu aukeavassa ikkunassa Zettle-tiliisi
  4. Anna sovellukselle tarvittavat oikeudet

Kun olet liittänyt Zettlen verkkokauppaasi, niin sinut automaattisesti ohjataan Asetukset välilehdelle. Seuraavaksi sinun tarvitsee tehdä ensimmäinen tuotesiirto.

 

Kuinka teen ensimmäisen tuotesiirron

Kassajärjestelmänä Zettle tukee varastonhallintaa. Tästä syystä sinun täytyy viedä kaikki tuotteet Zettleen. Saat tehtyä sen seuraavasti.

  1. Valitse kaupan hallinnassa päävalikosta Paikallinen yritys > Zettle > Asetukset
  2. Valitse haluatko korvata Zettlessä olevat nykyiset tuotteet kauppasi tuotteilla. 

    Tämä on järkevää, jos et ole käyttänyt vielä Zettleä aiemmin ja sinulla ei ole vielä tuotteita Zettlessä tai jos myyt samoja tuotteita verkossa ja verkon ulkopuolella. Jos käytät jo Zettleä liikkeessäsi ja tarjoat osaa tuotteista vain kivijalassa, niin voi olla hyödyllistä olla korvaamatta kaikkia Zettle tuotteita verkkokauppasi tuotteilla.

  3. Valitse haluatko viedä hinnat tuotesiirrossa mukana.

    Tämä on järkevää, jos et ole käyttänyt vielä Zettleä aiemmin ja sinulla ei ole vielä tuotteita Zettlessä tai jos myyt samoja tuotteita verkossa ja verkon ulkopuolella. Jos haluat tarjota eri hintoja verkkokaupassa ja kivijalassa, niin voi olla hyödyllistä olla viemättä hintoja samalla.

  4. Valitse Vie kaikki tuotteet

Tuotteiden vienti kaupasta Zettleen kestää jonkin aikaa.

Tämän jälkeen tuotteesi on viety Zettleen. Kaikki varastosaldon muutokset, jotka tapahtuvat joko verkkokauppaan tulevalla tilauksella tai myyntinä kivijalassa, automaattisesti synkronoituu reaaliajassa järjestelmien välillä. Varmistaaksesi, että tuotteiden varastosaldot ovat aina synkronoituna, voit seuraavaksi määritellä automaattisten tuotepäivityksien asetukset. Jos tuotteiden siirrossa oli jotain ongelmia tai haluat muusta syystä aloittaa sen uudelleen, niin avaa uudelleen tuotteiden viennin linkki.

 

Kuinka Zettle tietosi pysyvät ajan tasalla

Voit joko päivittää tuotteittesi tiedot manuaalisesti tai sallia tuotteiden automaattisen päivityksen. Ensimmäisellä tuotesiirrolla olet jo automaattisesti varmistanut, että varastosaldot synkronoituvat. Sallimalla automaattisen tuotepäivityksen uudet tuotteet sekä tuotteiden muutokset (esim. tuotteen nimen muutos) päivittyvät automaattisesti verkkokaupastasi Zettleen. Tämän avulla tuotetietosi pysyvät aina ajan tasalla.

Saa tehtyä tämän seuraavasti.

Automaattisten tuotepäivitysten asetukset voidaan tehdä vain ensimmäisen tuotesiirron jälkeen.

  1. Siirry kaupan hallinnassa pääävalikosta kohtaan Paikallinen yritys > Zettle > Asetukset
  2. Valitse haluatko päivittää uudet tuottet ja tuotteiden muutokset automaattisesti verkkokaupasta Zettleen.
  3. Jos valitsit Kyllä, niin valitse päivittyvätkö tuotteiden hinnat myös automaattisesti. Jos haluat ottaa hinnat mukaan päivityksiin, niin aktivoi sen valintaruutu. Tällöin jokainen automaattinen päivitys Zettlessä olevien tuotteiden hinnat kirjoitetaan yli verkkokaupan tuotteiden hinnoilla.

    Jos haluat tehdä päivitykset manuaalisesti, voit ohittaa seuraavat kohdat ja automaattista päivitystä ei oteta käyttöön. Voit Yleinen kohdassa päivittää manuaalisesti tuotteet ja niiden hinnat.

  4. Jos valitsit Kyllä, niin valitse vielä kuinka usein automaattinen päivitys tehdään alasvetovalikosta.
  5. Tallenna


Automaattisten päivityksien asetukset on nyt määritelty.

Yleinen välilehdellä voit manuaalisesti päivittää tuotteet (3) ja hinnat (4) koska vain ja tarkistaa koska viimeisin varastosaldon päivitys on tehty (2). Lisäksi sen Zettle tilin sähköposti on näkyvissä mihin kauppa on yhdistetty (1).

 

Kuinka yhteys Zettleen katkaistaan

Jos katkaiset verkkokauppasi yhteyden Zettleen, niin varastosaldosi eivät enää synkronoidu ja et voi enää päivittää tuotetietoja verkkokaupasta Zettleen. Jos haluat liittää verkkokauppasi uudelleen Zettleen, niin sinun tarvitsee tehdä tuotteiden siirto uudelleen.

Saat katkaistua verkkokauppasi yhteyden Zettleen seuraavasti

  1. Siirry kaupan hallinnassa päävalikosta kohtaan Paikallinen yritys > Zettle > Yleinen
  2. Valitse Katkaise yhteys
  3. Vahvista valitsemalla Katkaise yhteys uudelleen

Tämän jälkeen yhteys Zettleen on katkaistu.