Tuki Vilkas Now – Vilkas Group

Vilkas Now -tuki - Pakettikauppa

Kirjoittanut Admin | Jul 5, 2020 7:53:54 PM

Pakettikauppa löytyy ominaisuutena Now S, Now M, Now L sekä Now XL -kaupoista.

Pakettikauppa on Posti Group Oyj:n omistama palvelu, jolla saat kätevästi useamman logistiikkayrityksen toimitusvaihtoehdot käyttöösi yhdellä sopimuksella. Vilkkaan verkkokauppoihin on rakennettu integraatio, jonka avulla tiedonsiirto verkkokaupan ja Pakettikaupan välillä onnistuu automaattisesti. Tarkemmin tietoa Pakettikaupasta palveluna löydät heidän omilta verkkosivuiltaan www.pakettikauppa.fi.

 
 

Käyttöönotto

Huomioithan, Pakettikauppa on ilmoittanut lopettavansa palvelun tarjoamisen ja palvelu sulkeutuu 31.5.2024.  Suosittelemme, ettei palvelua oteta enää uuteen käyttöön tämän päivämäärän lähestyessä.

Tässä linkki Shipittiin joka on vastaavanlainen palvelu www.vilkas.fi/tuki/now/shipit

 

1. Lisää uusi toimitustapa logistiikkakumppanilla Pakettikauppa seuraamalla ohjetta: Toimitustavat.

2. Kun Pakettikaupan toimitustapa on lisättynä, mene sivulla kohtaan Asetukset ja saat määriteltyä logistikkakumppanin asetukset napista Suorita <toimitustavan nimi>

 
 
 
3. Täytä rekisteröitymislomakkeen tiedot Pakettikaupalle tai vaihtoehtoisesti napsauta linkkiä Minulla on jo sopimus, jos sinulla on jo olemassa sopimus Pakettikaupan kanssa. Lomakkeen täyttämisen jälkeen Pakettikauppa lähettää sähköpostia, jossa on tarkemmat ohjeet heidän palvelunsa aktivoimiseen.
 
 
 
Jotta palvelu lähtee toimimaan, niin Pakettikaupan omassa hallinnassa täytyy tehdä seuraavat asiat
  • Vahvista sopimus sähköisellä allekirjoituksella
  • Valitse maksutapa miten maksat lähetykset Pakettikaupalle
 

4. Välilehdellä Yleinen pääset asettamaan toimitustavan näkyviin ja valitsemaan toimitustyypin toimitustavalle.

 
 
 
 

Pakettikortin tulostus

 

Kun kauppaan on tullut tilaus Pakettikaupan toimitustavalla, Yleinen-välilehdellä voit valita Hae pakettikortti ja tulostaa pakettikortin A5 kokoiselle tarralle.

Voit myös siirtyä tilaukseen Tositteet-sivulla ja avata toimitustilauksen. Tätä kautta voit tarvittaessa muokata toimitustilausta ennen pakettikortin hakemista. Toimitustialusta, jolla on pakettikortti jo haettu ei voi enää muokata, mutta tarvittaessa voi aina lisätä uuden Pakettikaupan toimitustilauksen tositteen, muokata sitä ja hakea sillä uusi pakettikortti.

Jos haluat tulostaa useita pakettikortteja kerralla, kaupan hallinnassa kohdassa Tilaukset > Pakettikauppa - Toimitukset näet kaikki käsittelemättömät toimitustilaukset. Voit valita kaikki tilaukset ja napsauttaa Käynnistä toimitustilaus -nappia, jotta saat haettua pakettikortin kaikille kerralla.

 

 

Seurantakoodien lähettäminen

Pakettikauppa integraatio käyttää sähköpostitapahtumaa Tilauksen tila - Toimituksessa lähettämään seurantakoodit asiakkaalle. Kaupan hallinnassa asetukset löytyvät kohdasta Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila. Siellä kannattaa varmistaa, että tämä säyhköpostitapahtuma on merkitty aktiiviseksi.

Kun pakettikortit on tehty ja sitten tilauksen tila asetetaan Toimituksessa-tilaan, niin tämän sähköpostin yhteydessä asiakkaalle menee samalla seurantakoodit.

 

FAQ

K: Tein oman suoran sopimuksen logistiikkayhtiön kanssa. Voinko käyttää sitä Pakettikaupan integraation kanssa.

V: Kyllä. Pakettikaupan palvelussa on mahdollista lisätä omia sopisnumeroita niille palveluille, joiden osalta haluat käyttää omaa suoraa sopimusta. https://www.pakettikauppa.fi/ohje/miten-saan-oman-sopimuksen-kayttoon/

K: Yritän tulostaa kaupassa pakettikorttia, mutta Pakettikauppa palauttaa virheen
"Code: 240 :Message: Insufficient balance". Mitä se tarkoittaa?

V: Tämä Pakettikaupan ilmoitus kertoo, että Pakettikaupan hallinnassa ei ole joko valittu maksutapaa millä lähetykset maksetaan tai jos Pakettikauppaan on ladattu rahaa toimituksia varten, niin se voi olla loppunut ja täytyisi siirtää lisää.