Tuki Vilkas Now – Vilkas Group

PostNord

Kirjoittanut Vilkas tuki | Feb 2, 2023 8:38:57 AM

PostNord löytyy ominaisuutena Now S, Now M, Now L sekä Now XL -kaupoista.

Vilkas Now verkkokapoista löytyy integraatio PostNordin järjestelmään, jonka avulla on mahdollista hakea ja tulostaa pakettikortit tilauksille suoraan verkkokaupasta.

PostNord on Pohjoismaiden alueella tarjottavien logistiikka- ja viestintäratkaisujen johtava toimittaja.​

PostNord lupaa tehdä arjestasi helpompaa paketti- ja logistiikkapalveluillaaan Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Tarkemmin löydät tietoa heidän verkkosivuiltaan www.postnord.fi/tietoa-postnordista.

 

Käyttöönotto

PostNordin toimitustavan saat käyttöösi, kun kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Toimitus lisäät uuden toimitustavan ja valitset sille logistiikkakumppaniksi "PostNord". Sen jälkeen voidaan valita haluttu toimitustavan tyyppi, joka määrittelee miten toimitustavan hinta määräytyy ja toimitustavalle annetaan nimi.

Toimitustavan asetuksissa Asetukset-välilehdellä määritellään normaalit toimitustavan hinnan asetukset. Nämä ovat erilaiset eri tyypin toimitustavoilla. Sen lisäksi asetuksista löytyy linkki PostNordin integraation käsittelyasetuksiin.

Ensimmäistä kertaa tullessa käsittelyasetuksiin annetaan palvelun käyttöönottoon tarvittavat tiedot.

Lopuksi toimitustavan Yleinen välilehdellä valintaan Oletustoimitustyyppi eli PostNordin palvelu mitä kaupan toimitustapa vastaa. Sen lisäksi samalla sivulla voi asettaa toimitustavan näkyviin kauppaan. Sen saa tehtyä myös toimitustapojen listassa kohdassa Asetukset > Toimitus.

 

Huom! Vain Now L ja Now XL kaupoissa on mahdollista määritellä maantieteellisiä alueita ja rajoittaa eri alueille tiettyjä toimitustapoja.

 

Käyttö

Voit lisätä PostNordin toimitustyypeistä kaikki haluamasi palvelut erillisinä toimitustapoina kauppaasi. Tällöin ne näkyy valintoina asiakkaille ja niille on mahdollista määritellä omat hinnat.

Kun kauppaan on tehty ja asetettu näkyviin haluamasi Postnordin palveluita vastaavat toimitustavat, niin asiakas saa tilatessaan valittua näistä haluamansa toimitustavan ja mahdollisen noutopisteen.

 

 

Pakettikortin tulostaminen

Kun asiakas on tehnyt tilauksen kauppaan toimitustavalla, jossa PostNord on logistiikkakumppanina, niin tilaukselle määräytyy, että toimitus menee PostNord kautta ja sille muodostuu oletuksena PostNord-toimitustilauksen tosite. Tällöin yksittäistä tilausta käsitellessä tilauksen Yleinen välilehdellä on oikeassa reunassa linkki Hae pakettikortti,  jolla voi hakea ja tulostaa pakettikortin. Jos asiakas ei ole tilatessa valinnut Postnordin toimitustapaa kaupassa, niin kohta Toimitus kautta ei ole valittuna ja Tositteet kohdasta ei löydy PostNordin toimitustilausta. 

Tilauksen Yleinen sivulla voi vaihtaa tilauksen logistiikkakumppaniksi PostNord ja sen jälkeen Tositteet välilehdellä voi lisätä uuden PostNordin toimitustilauksen, jolla saa haettua pakettikortin.

PostNordin tositteen avaamalla löytyy valinnat toimitustyypille ja muille toimitukseen tarvittaville tiedoille. Ne voi tositteen tiedoista tarkistaa ja halutessaan muuttaa ennenkuin PostNordilta hakee tilaukselle pakettikortit. Yksittäiselle toimitustilaukselle voi hakea pakettikortit PostNordilta sen alareunan napeista.

 

Useamman kortin tulostaminen samanaikasesti (massatulostus)

Toinen tapa hakea pakettikortit PostNordilta löytyy kaupan hallinnassa päävalikosta kohdasta Tilaukset > Toimitukset > PostNord. Tänne tulee kootusti kaikki käsittelemättömät toimitustilaukset. Voit valita listasta kaikki kerralla ja napsauttaa Käynnistä toimitustilaus nappia, jolloin saat haettua ja tulostettua kaikki uudet pakettikortit kerralla. Listasta voit myös poistaa turhia toimitustilauksia. Lähetetyt toimitustilaukset näkyvät toimitushistoriassa.

Lämpökontrolloitu lähettäminen

Tuotteilta löytyy kenttä "Lämpökontrolloitu", jonka avuilla on mahdollista ohjata Postnordin noutopistehaun toimintaa verkkokaupassa. Jos toimitustavan noutopistehaussa on sallittu ulkoautomaatit, palautetaan ulkoautomaatit muiden mukana. Kuitenkin, jos ostoskorissa on tuollainen lämpökontrolloitu tuote, jätetään ulkoautomaatit pois noutopisteistä. Kun taustahallinnassa haetaan pakettikortti tilaukselle, tulee silloin tositteelle automaattisesti päälle valinta "Not to outdoor parcel locker (M7)".

PostNord integraation FAQ

K: Miten muokkaan tulostamaani pakettikorttia?
V: Et voi enää muokata pakettikorttia, jonka olet hakenut logistiikkapalvelusta. Voit kuitenkin lisätä tilaukselle uuden toimitustilauksen tositteen, jossa voit muokata tarvittavat tiedot ja hakea sillä sitten uuden pakettikortin.

K: Asiakas oli yhteydessä ja kertoi, että ei ollut löytänyt omaa noutopistettään? Mikä on vikana?
V: Voit halutessasi muuttaa haettujen noutopisteiden määrää Kohdassa Asetukset > Toimitukset > Logistiikkakumppani: Postnord. Asiakas voi myös napsauttaa "näytä lisää" linkkiä hakeakseen lisää noutopisteitä, jos kaikki noutopisteet eivät jollain postinumeroalueella näy kerralla. Jos asiakas ei silti löydä omaa noutopistettään, niin kyseinen noutopiste ei ole saatavilla Postnordin noutopisterekisteristä.