Tuki - Vilkas Now
- Now »
- markkinointi »
- Facebook-pikseli
Etsitkö Vilkas Suite tukea?
Vilkas Suite tukeenFacebook-pikseli
Facebook-pikseli on analyysityökalu, jonka avulla voit ymmärtää, mitä ihmiset tekevät kaupassasi. Kun integroit Facebook-pikselin kauppaan, voit analysoida asiakkaiden käyttäytymistä. Asiakkaidesi toimintoja seurataan kuitenkin vain, jos he hyväksyvät kaikki evästeet eikä selaimessa ole aktivoitu mitään seurantasuojaa.
Muista päivittää myös tietosuojakäytäntösi ja kertoa kävijöillesi Facebook-pikselin käytöstä, sen jälkeen kun olet lisännyt Facebookin seurannan kauppaan.
Sivuston omistajuuden vahvistus
Jos kauppa taas toimii "vilkas.shop" domainilla, niin sivuston vahvistaminen ei ole mahdollista domainin asetuksien avulla. Tällöin voi kokeilla käyttää vahvistusmenetelmänä HTML-tiedoston lataamista ja ladata sen kaupan hallinnassa kohtaan Markkinointi ja Google Search Console.
Facebook-pikselin lisääminen kauppaan
Pikselin lisäämiseksi kauppaan sinun on ensin liitettävä Facebook-tilisi ja sitten valittava pikseli, jonka olet luonut Facebook Business Managerissa.
Jos et ole vielä luonut Business Manager -tiliä ja pikseliä, löydät lisätietoja alla olevasta pikselin valitsemisesta.
Facebookiin yhdistäminen
-
Siirry kaupan hallinnassa päävalikossa kohtaan Markkinointi ja Facebook.
-
Valitse Yhdistä.
-
Noudata annettuja ohjeita.
Yhdistetyn Facebook-tilin nimi ja kuva näkyy asetuksissa.
Voit katkaista yhteyden valittuun Facebook tiliin kapastasi valitsemalla Katkaise yhteys ja vahvista valinta ponnahdusikkunassa valitsemalla Katkaise.

Yhteys Facebookiin on aika ajoin uusittava. Tällöin kauppasi hallinnassa kohdassa Markkinointi ja Facebook näkyy viesti, jossa sinua pyydetään uusimaan yhteys. Voit tehdä sen tällöin valitsemalla Uusi yhteys.
Varmista, että olet kirjautunut sisään Facebookiin samalle Facebook-tilille, joka on yhdistetty kauppaan, jotta voit uusia yhteyden.
Pikselin valitseminen
Lisätäksesi pikselin kauppaasi sinulla on oltava Facebook Business Manager yhdistetyssä Facebook-tilissä. Jos et ole vielä luonut sellaista, avaa https://business.facebook.com/, valitse Luo tili ja seuraa ohjeita. Lisätietoja on artikkelissa Business Managerin luominen Facebook Business -ohjekeskuksessa.
Jos et ole vielä luonut pikseliä, luo pikseli yhdistettyyn Facebook Business Manageriin seuraamalla linkkiä Luo pikseli hallinnollasi. Lisätietoja on artikkelissa Facebook-pikselin luominen Business Managerissa Facebook Business -ohjekeskuksessa. Kun olet luonut pikselin, pikseliä ei tarvitse asettaa Business Managerissa. Palaa takaisin kaupan hallintoon ja suorita asennus loppuun noudattamalla seuraavia ohjeita:
-
Valitse pikseli, jonka haluat integroida kauppaan.
-
Valitse Tallenna.
Tällöin Facebook-pikseli on integroitu kauppaasi.

Poista integroitu pikseli valitsemalla Ei pikseliä.
Facebook-eventtien lisääminen
Kun olet lisännyt Facebook-pikselin käyttöön kauppaasi, voit määrittää Facebookin omista asetuksista löytyvällä Tapahtumien asetustyökalulla vakiotapahtumat ja parametrit ilman koodausta.
Täältä löydät Facebookin ohjesivun työkaluun:
https://www.facebook.com/business/help/777099232674791?id=1205376682832142
Tässä vielä vinkkejä, mistä eventtejä voidaan triggeröidä
ViewContent event
URL contains "/p/"
AddToBasket event
Button text is "lisää ostoskoriin"
Initiate Checkout event
Button text is "kassalle"
Purchase event
URL contains "/o/"
Facebook pikseli FAQ
Kysymys: Tilini liittämisen jälkeen näkyy lista pikseleitä, mutta haluamani pikseli ei mahdu listaukseen mukaan. Miten saan valittua oikean pikselin kaupalle?
Vastaus: Jos Facebook tililläsi on yli 25 pikseliä, niin haluamasi pikseli ei välttämättä näy listassa, etkä saa valittua sitä. Mutta koska listassa pikselit näkyy aakkosjärjestyksessä, niin tämän ongelman voi kiertää siten, että nimeää Facebookin hallinnassa pikselin siten, että se näkyy ensimmäisten 25 joukossa.