Tuki - Vilkas Now
- Now »
- maksaminen »
- Paytrail (vanha)
Etsitkö Vilkas Suite tukea?
Vilkas Suite tukeenPaytrail (vanha)
Tämä on vanhan Paytrailin integraation tukisivu, joka on poistumassa kunhan kaikki Paytrailia käyttävät ovat saaneet siirryttyä uuteen Paytrailin järjestelmään käyttäen uutta Paytrail integraatiota.
Uuden Paytrailin integraation tukisivun löydät täältä: https://www.vilkas.fi/tuki/now/maksu/paytrail
Päivitykseen liittyen löydät lisää tietoa täältä: https://www.vilkas.fi/tuki/now/paytrail-uusi
Käyttöönotto
Vanhaa paytrail integraatiota ei saa otettua enää käyttöön kaupassa uutena maksutapana.Paytrail-maksupalvelu kaupassasi
-
Ohjaa Paytrailin sivuille näyttämättä maksun tietoja "siirry maksuun"-sivulla. - Tällä valinnalla asiakas siirtyy Paytrailin omalle sivulle valitsemaan lopullisen maksutavan.
-
Näytä Paytrailin maksuvalinnat upotuskoodina. (Upotuskoodissa ei ole Paytrail-tili valintaa.) - Tällä valinnalla maksutapojen valinta näytetään ostoprosessissa upotettuna maksutavan valinnan vaiheessa.
Kun kauppaan tulee Paytrail-palvelulla maksettu tilaus, tilaus on automaattisesti maksettu-tilassa, jos Paytrail on tarkistanut maksun olevan kunnossa. Jos tilaus ei ole maksettu-tilassa, voit tarkistaa maksun tilan Paytrailin omasta extranetistä.
Maksettu-statuksen lisäksi pääset näkemään tarkempia tietoja tilauksen maksutavan välilehdeltä. Siellä näkyy tietoja, kuten Paytrailin palauttama maksutunnus, maksun tila ja asiakkaan käyttämä maksutapa. Siellä on myös kaksi nappia:
-
Tarkista maksun tila - voit tarkistaa maksun tiedot, jos ne eivät ole esimerkiksi tulleet täydellisinä kauppaan.
-
Hyvitä tilaus - voit palauttaa rahaa takaisin asiakkaalle syättämällä yllä olevaan summa kenttään halutun määrän ja napsauttamalla tätä nappia.
FAQ / UKK
Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.
Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.
Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Tästä olemme laittaneet palautetta eteenpäin ePagesille, että saataisiin tälle asetus, mutta ainakaan vielä tuo ei ole ikävä kyllä mahdollista.
Voinko muuttaa, että tilausvahvistus lähtisi asiakkaalle vasta kun tilaus on maksettu?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila voit laittaa Tilauksen vastaanottoilmoitus-sähköpostin pois aktiivisuudesta ja sen sijaan asettaa Tilauksen tila - maksettu aktiiviseksi.
Sitten voit kopioida otsikon ja sähköpostiasetukset vastaanottoilmoituksesta maksettu-viestiin, jolloin sen näyttä normaalilta tilausvahvistusviestiltä.