Etusivu » Tuki » Miten tulostan Postin Prinetti -pakettikortteja suoraan kaupasta?

Miten tulostan Postin Prinetti -pakettikortteja suoraan kaupasta?

Starter Yes
Mini Yes
Active Yes
Pro Yes
Huom! Tämä Prinetin rajapintaan tehty integraatio on poistumassa. Postin antaman viimeisimmän tiedon mukaan Prinetin rajapinnat lakkaavat toimimasta 31.5.2018. lähde: https://www.posti.fi/yritysasiakkaat/apu-ja-tuki/ohjeet/pakettien-ja-rahdin-lahetysohjeet/kuljetuspalveluiden-osoitekortit.html

Postin Prinetti korvaantuu Posti SmartShip -tilauskanavalla. Tukisivu löytyy täältä: https://www.vilkas.fi/tuki/posti-smartship

 

 

Jotta Prinetti-toiminnallisuutta voidaan käyttää, on kauppiaalla oltava voimassa oleva sopimus. Mikäli kauppias ei vielä ole Prinetin (selainversio) käyttäjä, tulee Prinetti tilata käyttöön täyttämällä tilauslomake osoitteessa www.prinetti.net

Tunnusten tilaaminen

Tilauslomakkeen lisätiedoissa tulee mainita, että käyttöön otetaan integraatio Vilkkaan ylläpitämään verkkokauppaan.

Mikäli kauppiaalla on jo Prinetti käytössä, tarvittavat tunnukset tilataan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen prinetti@posti.com. Sähköpostissa tulee mainita kaksi asiaa:

  1. Anna käytössä oleva sopimustunnus, ja
  2. Ilmoita viestissä, että halutaan ottaa käyttöön integrointi Vilkkaan verkkokauppaan.

Tämän jälkeen Posti luo tarvittavat tiedot ja toimittaa tunnuksen sekä salaisen avaimen asiakkaalle sähköpostitse.

Palvelun käyttöönotto kaupassa

Postin toimittama eChannel tunnus ja salainen avain syötetään Asetukset > Posti Prinetin asetukset -sivulla oleviin kenttiin.

Huomio! Jotta eChannel-tunnus aktivoituu, pitää sinun käydä ainakin kerran kirjautumassa sisään Prinetin web-liittymään osoitteessa www.prinetti.net. Tämän jälkeen voit käyttää Prinettiä suoraan kaupan hallinnasta.

Asetukset > Posti Prinetin asetukset -sivulla voit valita lähetetäänkö seurantakoodit asiakkaalle automaattisesti sähköpostiin.

Mikäli seurantakoodit lähetetään, pitää tätä varten aktivoida myös sähköposti Asetukset > Sähköpostiasetukset > Tapahtumat -sivulla "Prinetti - Tilauksen seurantakoodit".

Pakettikorttien tulostaminen

Pakettikortit tulostetaan Tilaukset > [tilaus] > Prinetti -sivulla.

Painamalla "Hae JJFI-koodit ja pakettikortit" nappia avautuu pakettikortti uuteen ikkunaan PDF-dokumenttina. Huomioi, että pop-up ikkunoiden pitää olla sallittuna ainakin kauppasi osoitteesta selaimesi asetuksissa.

Huomio

Jos teillä on verkkokaupassanne käytössä Postin Prinetti-palvelu, teidän täytyy lisätä kauppaanne kauppiaan maa, sekä tilausvaiheessa kysyä asiakkaalta toimitusmaa.

Kauppiaan maan asetus löytyy kohdasta Asetukset > Yleiset asetukset > Osoite. Kohdassa Asetukset > Posti Prinetin asetukset löytyy myös osoitekentät, jos haluaa käyttää Prinetin kanssa eri osoitetietoja, kuin mitä kaupalle on yleisesti määritelty.

Toimitusmaan kysymisen voit aktivoida kohdasta Asetukset > Ostoskorin asetukset > Rekisteröityminen. Siellä valitset kohdan Maa olemaan näkyvissä ja pakollinen sekä uuteen rekisteröitymiseen, laskutusosoitteeseen että toimitusosoitteeseen.

Prinetin päässä voidaan määritellä, että ilmoitukset menee oletuksena tekstiviestinä (SSI). Tällöin saapumisilmoitus Postilta asiakkaalle menee seuraavasti...
1. mikäli pakettikortin tietoihin on merkitty gsm-nro, niin saapumisilmoitus menee tekstiviestillä
2. mikäli tiedoissa ei ole gsm-nroa, mutta on sähköpostiosoite, niin ilmoitus menee sähköpostilla
3. mikäli kumpaakaan tietoa ei ole, niin vastaanottajalle menee paperinen saapumisilmoitus

Huom. SSI:ssä muistutusviesti noutamattomasta lähetyksestä menee vastaanottajalle ainoastaan sähköpostiin.

Jaa sisältö