Etusivu » Tuki » Checkout

Checkout

Starter Yes
Mini Yes
Active Yes
Pro Yes

Checkout on maksuoperaattori, jonka avulla saat kaikki kotimaiset verkkopankit ja luottokortit maksutavaksi kauppaasi yhdellä sopimuksella. Palvelun ehdot ja hinnat löytyvät sivulta https://checkout.fi.

 

Checkoutin asentaminen kauppaan

Avaa kaupan hallinnassa Asetukset > Toimitus- ja maksutavat > Maksutavat -sivu ja valitse "Maksutapa" valikosta "Checkout" ja paina "Tallenna", jolloin uusi maksutapa tulee listaan näkyviin.

Klikkaa maksutavan nimen perässä olevaa "Täytä" linkkiä, josta pääset täyttämään maksutavan asetuksia.

Napsauttamalla linkkiä "Rekisteröidy ja tilaa Checkout-palvelu" saa esiin rekisteröitymisen lomakkeen.

Täytä verkkokaupan tiedot lomakkeeseen ja paina "Lähetä rekisteröinti" nappia. Kun Checkout on käsitellyt tilauksesi, saat "Kauppiastunnus" ja "Kauppiasvarmenne" tiedot, jotka täyttyvät automaattisesti niille varattuihin kenttiin.

 

Maksubannerin lisääminen näkyviin

Lisää maksutapojen logot kaupan taustahallinnassa kohdassa Ulkoasu > Ulkoasun yksityiskohtainen muokkaus ja siellä napsauttamalla "Lisää sivuelementti" (sininen plus) -nappia. Valitse aihealueeksi "Maksu" ja sieltä sitten elementti "Hyväksyttyjen maksutapojen logot (Checkout)" ja napsauta "Lisää". Tämän jälkeen tallenna ja päivitä sivumuisti, jotta voit tarkistaa miten elementti näkyy asiakaspuolella.

Huom! Maksutapojen logot esitetään oletuksena vaakatasossa. Voit muuttaa bannerin asetuksia Checkoutin palveluun kirjautumalla.

 

Maksubannerin muuttaminen

Checkoutin omassa extranetissä on asetukset maksubannerille.

Siellä on vaihtoehtoja erilaisiin pysty- ja vaakabannereihin.

Jos maksutapaa ei ole reksiteröinyt suroaan kaupan maksutavan asetuksista, vaan kauppiastunnuksen on saanut muuta kautta, niin tällöin maksubannerin kuva ei ole linkittynyt automaattisesti. Sen sijaan näytetään oletuskuvaa maksubannerina. Oman kauppiastunnuksen maksubannerin voi linkittää kauppaan kopioimalla bannerin linkin Checkoutin extranetin asetuksista.

Ja sitten kopioimalla sen verkkokaupassa Chekcout-maksutavan lisäasetuksissa olevaan "Banner-linkki" kenttään.

 

Checkout FAQ

Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Checkout palvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.

Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.

Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu > [avaa checkout] > Yleinen löytyy asetus "Tilaus muodostuu: ennen maksua / maksun jälkeen". Jos valitset, että tilaukset muodostuu vasta maksun jälkeen, niin maksamattomia tilauksia ei tule enää kauppaan muuta kuin poikkeustapauksissa.

 

Jaa sisältö