Etusivu » Tuki » Bambora PayForm

Bambora PayForm

Starter Yes
Mini Yes
Active Yes
Pro Yes

Bambora PayForm (ent. Maksukaista) on verkkokauppaan ja kaikkeen verkossa tapahtuvaan maksamiseen suunniteltu palvelu, joka voidaan ottaa käyttöön itsepalveluna. Voit lukea siitä lisää täältä.

 

Bambora PayFormin käyttöönotto

Bambora PayFormin maksutavan voi lisätä kauppaan kohdassa Asetukset > Maksu valitsemalla listan alareunan valikosta "Bambora PayForm" ja napsauttamalla "tallenna". Kun maksutapa on lisätty, niin se näkyy tällöin kohdassa Asetukset > Maksu olevassa listassa ja napsauttamalla sitä pääsee siirtymään sen asetuksiin. Bambora PayFormin asetuksissa välilehdellä "Asetukset" löytyy ohje sen käyttöönottoon, mitä seuraamalla saat reksiteröityä Bambora PayFormin tilin.

 

Jos sinulla on jo sopimus, niin voit napsauttaa linkkiä "Minulla on jo Bambora PayForm-sopimus" ja sitten syöttää tarvitut API-avain ja yksityisavain tiedot. Sen lisäksi voidaan asetuksista valita mitän maksutapoja asetetaan asiakkaille valittavaksi. Luottokorttimaksuista, laskusta ja osamaksuista täytyy erikseen sopia Maksukaistan kanssa, että ne saa käyttöön.

 

Maksukaistan kanssa sovitut ja maksutavan asetuksissa näkyviin asetetut maksutavat ovat sitten asiakkaalle valittavissa maksuvaihtoehtoina.

 

Maksurajat

Bambora PayFormissa on käytössä tilitysrajat ja jos ostos menee sen yli, maksu epäonnistuu suoraan. Bambora määrittelee tilitysrajan kauppiaan heille toimittamien liikevaihtoarvioiden sekä keskiostoksen summan perusteella. Kauppiaita myös pyydetään ilmoittamaan heille, jos liikevaihtoarviot muuttuvat ja tarvittaessa he voivat Bamborassa tällöin muokata tilitysrajaa.

Jos yksittäisen maksutapahtuman summa ylittää kauppiaan tilitysrajan, niin maksu epäonnistuu silloin suoraan, koska niin suuri maksu ei ikinä sisältyisi kauppiaan tilitykseen.

 

Bambora PayForm FAQ

Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?
Bambora PayForm palvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.

Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?
Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.

Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?
Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Maksu > [avaa Bambora PayForm] > Yleinen löytyy asetus "Tilaus muodostuu: ennen maksua / maksun jälkeen". Jos valitset, että tilaukset muodostuu vasta maksun jälkeen, niin maksamattomia tilauksia ei tule enää kauppaan muuta kuin poikkeustapauksissa.

Jaa sisältö