Support Vilkas Suite

Payson | Vilkas Group

Skriven av Vilkas Support | 2015-jun-17 21:00:00
Starter
Mini
Active
Pro

Med Payson kan du smidigt ta betalt i din butik via kort, bank, SMS och faktura. Payson fungerar i alla digitala enheter som surfplatta, dator och mobil. Du betalar inga start- eller månadsavgifter för att använda Payson. De enda avgifter du som säljare behöver betala är de avgifter som debiteras vid en transaktion till ditt PaysonKonto.

Använd Payson i din butik

Du behöver först öppna ett företagskonto hos Payson för att kunna ta emot betalningar. På sidan Inställningar > Betalning kan du sedan lägga till Payson som ett betalsätt i din butik. På sidan Inställningar > Betalning > Payson > Inställningar fyller du i uppgifterna för ditt PaysonKonto.

På sidan Inställningar > Betalning > Payson > Tilläggsinställningar kan du ändra vilka betalsätt som är tillåtna via Payson och bestämma om du vill erbjuda PaysonGaranti. Du kan också ändra inställningarna för att aktivera fakturor om du vill. Här kan du även ändra de texter som visas i kassan och på Paysons betalsida.

Så här visas texten "Beskrivning av de varor kunden köper - texten visas på Paysons betalsida":

På sidan Inställningar > Betalning > Payson > Betalningsform kan du välja om du vill att kunden aktivt måste klicka sig vidare till Paysons betalsida från butikskassan eller om du vill skicka kunden dit automatiskt.

Lägg till Payson-loggan i butiken

På sidan Design > Avancerad design kan du välja att infoga ett nytt sidelement och under ämnesområdet "Betalning" finns fyra olika alternativ för att visa Payson-loggan i din butik.

Hantering av beställningar

När en kund betalt sin beställning via Payson så finns informationen om betalningen under fliken "Payson" för beställningen.

När kunden valt att betala med faktura så skapas fakturan först när du skickar beställningen till kunden. Som standardinställning skickas fakturan automatiskt när du markerar beställningen som "Skickad". Du kan även göra det manuellt på fliken "Payson" genom att välja den nya betalningsstatusen som "Skicka en beställning och omvandla den därigenom till en faktura (SHIPORDER)" och sedan klicka på "Uppdatera betalningsstatus".