Support Vilkas Suite

PayPal | Vilkas Group

Skriven av Vilkas Support | 2017-jul-11 21:00:00
Starter
Mini
Active
Pro

PayPal är ett populärt internationellt betalsätt. I den här listan kan du se i vilka länder PayPal är tillgängligt. För webbutiken finns två olika versioner av PayPal. Det finns "Website Payments Standard" som fungerar i den vanliga beställningsprocessen där betalningen sker när alla personuppgifter redan fyllts i och "PayPal Express Checkout" som hoppar över den normala beställningsprocessen.

På sidan Inställningar > Betalning kan du lägga till PayPal som betalsätt genom att välja den PayPal-version du vill använda. När betalsättet lagts till syns den i listan med betalsätt och du kommer till inställningarna genom att klicka på "Slutför".

Website Payments Standard

Den här versionen av PayPal har väldigt enkla inställningar. Du fyller bara i den e-postadress du använder för dit PayPal-konto och sparar. Därefter kan du ställa in betalsättet som synligt och dina kunder kan börja använda det.

 

PayPal Express Checkout

I inställningarna för den här versionen av PayPal måste man fylla i användaruppgifter för programmeringsgränssnittet. Dessa får du genom att följa instruktionerna högst upp på inställningssidan. Förutom den informationen ka man även välja om man vill använda PayPal Express Checkout, alltså att hoppa över den vanliga beställningsprocessen, eller om man vill ha PayPal som ett vanligt betalsätt i beställningsprocessen.

PayPals API-uppgifter får du fram genom att klicka på länken i steg 2 i instruktionerna. Därifrån kopierar du uppgifterna och fyller i dem i fälten.

I PayPals inställningar finns uppgifterna som du kan se i bilden nedan. (Om där finns en fråga om du ska använda leverantörens integration eller göra det själv, måste du välja att du ska göra det själv så att du får fram uppgifterna och kan kopiera dem.)

Obligatoriskt telefonnummer

Som standard är telefonnumret inte obligatoriskt i PayPal, men det går att ställa in det som obligatoriskt enligt nedan.

1) Logga in hos PayPal.
2) Gå till sidan Profile > Profile and settings.
3) Välj "My selling tools" från vänsterspalten.
4) Klicka på "update"-länken under "Website preferences".
5) Där kan du längre ner på sidan vid "Contact Telephone Number" ställa in telefonnumret som obligatoriskt.