Support Vilkas Suite

Elisa chat | Vilkas Group

Skriven av Vilkas Support | 2016-jul-11 21:00:00
Starter
Mini
Active
Pro

Du kan erbjuda dina kunder kundservice genom Elisa chat-tjänsten. Chattrutan visas i butiken om någon från kundtjänst är inloggad på chatten och kan då hjälpa kunderna direkt i butiken.

Börja använda tjänsten

Läs mer om tjänsten på https://elisa.fi/elisachat (på finska).

Du kan registrera dig hos Elisa chat på sidan Marknadsföring > Livezhat > Påbörja avgiftsfri prövotid.

Använd tjänsten i din e-butik

När du har fått dina inloggningsuppgifter fyller du i dem på sidan Marknadsföring > Livezhat. Om du använder flera språk så har du olika ID för varje språk.

Elisa chats egna admininställningar

I Elisa chats egna inställningar måste en inställning tas bort. Den hittar du när du loggat in under Settings > Organization Settings > Integration Codes for... > Advanced > Load Livezhats jQuery. Den måste tas bort för att det ska fungera ihop med webbutiken.

När tjänsten är aktiverad och någon är inloggad från kundservice visas chattrutan för kunden längst ner i högra hörnet.