Etusivu » Ajankohtaista » Vilkas ja Euroloan yhteistyöhön

Vilkas ja Euroloan yhteistyöhön

Vilkas ja Euroloan aloittivat yhteistyön, jonka avulla kauppias voi sekä säästää aikaa että kasvattaa nettikauppansa myyntiä.

– Teimme koko ostoprosessista mahdollisimman sulavan ja turvallisen – niin kuluttajalle kuin kauppiaalle", kertoo Euroloanin maksutapajohtaja Seppo Sairanen.
– Asiakas näkee osamaksun alkaen-hinnat sekä etusivulla että tuotesivuilla. Se madaltaa ostoskynnystä huomattavasti sekä tutkitusti kasvattaa ostoskokoa.

Euroloanin maksutavalla voi keskiostosta nostaa jopa 30 %. Lisäksi palautusten hallinta on kauppiaalle erittäin helppoa ja mutkatonta.

 Yhteistyöneuvotteluiden alusta lähtien Euroloanilla on ollut hyvä asiakaslähtöinen asenne palveluiden kehittämiseen, Vilkas Groupin myyntijohtaja Timo Korvenoja summaa.
– Vilkkaan antama palaute ja vinkit otettiin hyvin vastaan, ja muun muassa palautusten mahdollisimman helppoon hallintaan ja raportteihin panostettiin. On tärkeää, että palvelut tarjoavat hyötyjä sekä kauppiaalle että kaupan loppuasiakkaille ja nämä molemmat toteutuvatkin nyt hyvin.

Euroloan on aidosti kotimainen rahoitusalan toimija, jolle on myönnetty Avainlippu takeeksi suomalaisesta laadusta. Yrityksen kaikki palvelut, mukaan lukien maksutapajärjestelmä, toimivat suojatussa verkkoympäristössä. Palvelu on myös kansainvälisesti turvallisuussertifioitu (ISO 27001).

Maksaminen tehty mahdollisimman helpoksi

Netissä shoppaillaan nyt enemmän kuin koskaan, ja ostoksista yli 30 % maksetaan laskulla. Kuluttajan näkökulmasta maksaminen on ikävin steppi ostosten teossa, mutta kauppiaalle se on se kaikista tärkein.

– Olemme poistaneet kaikki ylimääräiset stepit ostotapahtumasta. Tuotteen valinnan ja maksun hyväksymisen välistä on riisuttu kaikki ylimääräiset ”Siirry seuraavaan vaiheeseen” -painikkeet, Sairanen tiivistää.
– Kuluttajan on helppo valita itselleen sopiva maksutapa, ja maksuvaiheessa tunnistautuminen pelkällä henkilötunnuksella riittää. Niin ostoskori ei jää kesken.

Mobiilikäyttäjien määrä kasvaa jatkuvasti. Siksi Euroloanin maksutavat on heti alusta lähtien kehitetty toimimaan saumattomasti niin puhelimen kuin pöytäkoneen näytöillä.

Palautusten hallinta vaivatonta

Euroloanin maksutapojen avulla kauppias säästyy monessa kohtaa harmailta hiuksilta. Tämä pätee myös palautusten suhteen.

– Tuotepalautuksia tehdään koko ajan enemmän. Siksi loimme järjestelmän, jossa kauppiaan on vaivatonta reagoida palautuksiin ja tehdä muokkauksia tilauksiin, toteaa Euroloanin avainasiakkuuspäällikkö Sirkku Jauhiainen.
– Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kuluttaja voi ostamisen jälkeen palauttaa tuotteen jouhevasti ja jopa ostaa tilalle uutta, ja laskuun ja osamaksusuunnitelmaan päivittyy automaattisesti oikeat tiedot. Tämä vähentää huomattavasti kauppiaan tehtävätaakkaa.

Raportointi ja tilitykset kehityksen kärkeä

Maksutavat ovat kauppiaalle täysin ilmaiset ja kuluttajalle edulliset. Euroloan kantaa täyden rahoitusriskin ja tilittää kauppiaalle koko kauppasumman kahdessa päivässä.

– Reskontran seuraaminen ja hallinnointi on yksinkertaista ja selkeää, tekipä sen Vilkkaan järjestelmän tai Euroloanin KauppiasExtranetin kautta, Jauhiainen kertoo.
– Autamme kauppiasta säästämään aikaa ja hermoja. Kun kaupanteko- ja palautusprosessin kanssa ei tarvitse tapella, kauppias voi keskittyä toimintansa kehittämiseen.

Jauhiainen iloitsee Euroloanin toimintamallista, jossa ongelmakohtiin tartutaan nopeasti ja kehitystyö tehdään talon sisällä. Siten maksutapapalvelua voidaan jatkuvasti kehittää aina vain käyttäjäystävällisemmäksi.

– Käymme säännöllisesti kauppiaiden kanssa läpi, mitkä vaiheet sujuvat hyvin ja missä kohdin on parannettavaa. Siten pysymme kehityksen kärjessä.

Näin saat Euroloanin maksutavat käyttöösi

Lue lisää

Jaa sisältö