Verkkokaupan menestyksen yksi keskeisistä tekijöistä on asiakkaiden saama ensiluokkainen toimituskokemus. Oikeaoppinen pakkaaminen on avainasemassa, jotta tuotteet saapuvat perille ehjinä ja asiakkaat ovat tyytyväisiä. Tässä artikkelissa jaamme asiantuntijan vinkit oikeaoppiseen pakkaamiseen, jotta voit varmistaa tuotteidesi turvallisen kuljetuksen, Annamme vinkkejä myös kuinka pakkaat eri kokoisia tuotteita samaan laatikkoon, miten suljet laatikon oikein, kuinka huomioit vastuullisuuden ja kierrätyksen ja miten vahvistat markkinointia ja yrityksen brändiä pakkaamisen avulla.
Tuotteiden oikea sijoittelu laatikkoon
Erikokoisten tuotteiden oikea sijoittelu laatikkoon on ensiarvoisen tärkeää. Suuremmat ja kestävämmät tuotteet tulisi sijoittaa laatikon pohjalle ja kevyemmät päälle. Lisäksi on hyvä käyttää täyteaineita, kuten kuplamuovia tai paperia, jotta tuote / tuotteet eivät pääse liikkumaan ja kolhimaan toisiaan.
Oikea laatikon valinta
Valitse sopivan kokoinen ja kestävä laatikko. Liian suuri laatikko voi aiheuttaa tuotteiden liikkumista ja rikkoutumista sekä tuo sinulle suotta lisäkuluja, kun taas liian pieni laatikko voi puristaa tuotteita. Laatikon tulisi olla myös riittävän vahva kestämään kuljetuksen rasitukset. Käytetyt pahvilaatikot menettävät kestävyytensä.
Painavat paketit
Yli 70 kg tulee aina olla lavalla, Postin paketit täytyy pakata lavalle jo 35 kg lähtien. Muista myös liimata yli 23 kg paketteihin HEAVY-tarra.
Laatikon sulkeminen oikein ja pakkausmerkinnät
Käytä vahvaa teippiä sulkiessasi laatikon. Varmista, että teippi on riittävän leveä ja kattaa kaikki saumat. Tämä estää laatikon aukeamisen ja suojaa sisältöä mahdollisilta vaurioilta.
Tee lähetysmerkinnät selkeästi
Muista poistaa vanhat tarrat ja merkinnät, varsinkin vanhat vaarallisten aineiden merkinnät.Viivakoodin tulee olla suorana, ei reunan yli taivutettu.
Vastuullisuus ja kierrätys
Käytä ympäristöystävällisiä pakkausmateriaaleja aina kun mahdollista.
Voit vaihtaa muoviset pakkauspussit kierrätettäviin postituspusseihin sekä kuplamuovin biohajoavaan pakkausmateriaaliin (voimapaperi).
Markkinointi ja brändin huomioiminen
Pakkaaminen tarjoaa mahdollisuuden vahvistaa omaa brändiäsi ja luoda unohtumaton asiakaskokemus. Voit käyttää brändin värejä, logoa tai jopa personoituja viestejä kiitoksena asiakkaalle.
Verkkokaupan lähetysten oikeaoppinen pakkaaminen on keskeinen osa asiakaskokemuksen onnistumista. Se vaatii tarkkuutta, huolellisuutta ja huomiota yksityiskohtiin. Panostamalla oikeaoppiseen pakkaamiseen varmistat tyytyväiset asiakkaat ja vältät tuotteiden vaurioitumisen kuljetuksen aikana.
Shipit.fi auttaa mielellään logistiikkaan liittyvissä kysymyksissä. Tutustu lisää monipuolisiin palveluihimme verkkokauppoille osoitteessa shipit.fi/verkkokaupoille.
Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9-16
Kirjoittaja: Shipit.fi, Asiantuntija Sami Hakanen Shipit COO
Lue myös aikaisemmin julkaistu Shipitin vieraskynäkirjoitus toimitustapojen hinnoittelusta täältä >>