Asiantuntijaesittely: markkinointipäällikkö Linnea Orimus

Helmikuussa Vilkkaan työyhteisöön saatiin jälleen vahvistusta, kun Linnea Orimus aloitti Vilkkaan markkinoinnin tiimissä. Haastattelimme tuoretta työkaveriamme uuden tehtävän tiimoilta.

Hei Linnea, hauska tutustua! Kertoisitko meille, kuka olet?

Moi! Olen Linnea, yleensä aurinkoinen ja hyväntuulinen tekijä, joka innostuu uusista asioista. Parasta on kun saan toteuttaa markkinointia luovasti, mutta kuitenkin suoraviivaisesti. Kampanjoissa kuin markkinoinnissakin tulee olla selkeä tavoite, kohderyhmä ja viesti. Tykkään asettua tässä asiakkaan saappaisiin; mikä toimisi juuri asiakkaan näkökulmasta? Miten viesti pitää muotoilla, jotta asiakas vaikuttuu siitä? 

Aloitin Vilkkaalla helmikuussa, ja muutin samalla takaisin kotikonnuille Tampereelle. Viiden vuoden ajan testasin olisinko sittenkin sisimmiltäni turkulainen, mutta kyllä se Tampere on edelleen paras paikka asua.

Mitä työtehtäväsi pitävät sisällään?

Yhdessä markkinointitiimin kanssa suunnittelemme markkinoinnin kokonaisuuksia ja viemme Vilkkaan brändiä eteenpäin. Omiin vahvuuksiin kuuluu kuitenkin kampanjasuunnittelu, maksettu mainonta eri muodoissa, uutiskirjeviestintä sekä sosiaalisen median kanavat. Karkeasti sanottuna siis digitaalinen markkinointi. Lisäksi tuotan paljon visuaalista sisältöä tiimin ja yrityksen tarpeisiin.

Miksi hait Vilkkaalle?

Ennen Vilkasta tein töitä kotimaisten verkkokauppojen parissa. Siitä lähti innostus verkkokauppoihin ja digitaalisen liiketoimintaan, ja siksi myös Vilkkaan verkkokauppiaat ovat kovin lähellä sydäntäni. Kaipasin uusia haasteita ja halusin muuttaa takaisin Tampereelle. Toiveenani oli löytää työpaikka, joka yhdistäisi molemmat vahvuuteni; verkkokaupan ja markkinoinnin. Vilkkaalle haettiin asiantuntijaa markkinoinnin tehtäviin - täydellistä! Lähemmäs kotimaista verkkokauppaa on vaikea päästä.

Mikä asia on yllättänyt sinut työskennellessäsi Vilkkaalla?

Avoin kulttuuri, kommunikaatio, työntekijöiden arvostaminen ja työhyvinvointiin panostaminen. Nämä ovat asioita, jotka saattavat kuulostaa ihan peruskauralta, mutta eivät sitä aina ole. Koen, että Vilkkaalla on aidosti innostava työilmapiiri, jossa jokaisen asiantuntijuutta ja mielipiteitä kuunnellaan ja arvostetaan. Eniten yllätti kuitenkin kaksi kertaa viikossa työajalla järjestettävä crossfit-tyyppinen liikuntahetki. Töiden lomassa kun ei välttämättä aina ehdi (tai jaksa) urheilla, on tämä loistava tapa pitää yllä yleiskuntoa. Samalla saa energiaa ja motivaatiota työpäiviin!

Mitkä ovat sinulle mielenkiintoisimpia työtehtäviä, joissa olet saanut olla mukana?

Koen olevani luova persoona, ja minulle on aina mielenkiintoista suunnitella erilaisia projekteja tiettyjen kehysten ympäriltä. Olen päässyt suunnittelemaan ja toteuttamaan mainoskampanjoita, ja lisäksi pohtimaan isompia kehityslinjoja Vilkkaalle, jonka olen kokenut erityisen mielenkiintoiseksi. Janoan aina myös uutta tietoa, ja olenkin päässyt oppimaan lisää eri tavoista toteuttaa digitaalista mainontaa, kuten natiivimainonnan sekä ohjelmallisen mainonnan kautta. Mukavana bonuksena on ollut asiakasillan järjestäminen uudella Nokia Arenalla.

Miten aiempi työkokemuksesi tukee työtäsi Vilkkaalla?

Kuten aikaisemmin mainitsin, on osaamiseni pohjalla työ verkkokauppojen parissa. Olen hallinnoinut ja vastannut jopa kahdeksan eri verkkokaupan sisällöstä ja digitaalisesta markkinoinnista, niin B2C- kuin B2B-puolella. Sitä kautta opin omaksumaan verkkokauppiaan näkökulman, aina tilaus- ja lähetysprosesseista tuotehallintaan ja markkinointiin. Kaikista tärkeimpänä kuitenkin se kokonaisuus, josta hyvä asiakaskokemus koostuu. Lisäksi ymmärrän paljon eri verkkokauppa-alustojen ominaisuuksista ja mahdollisuuksista, josta on ollut suuresti hyötyä myös Vilkkaan markkinointia suunnitellessa. Mitä tahansa tehdään, on tärkeä pitää asiakas keskiössä.

Miltä uusi työ ja uudet työkaverit ovat vaikuttaneet?

Ihan mahtavalta! Meillä on loistava työyhteisö ja sitäkin loistavampi tiimi. Hyviä tuotteita tietenkään unohtamatta. Paljon kivaa on tulossa, pysykäähän kuulolla!

Takaisin

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Pudotuspeli meneillään, kotimaisista verkkokauppiaista hävisi 25%

Verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. Indeksiä täydentävä...

Vilkkaan mimmit koodaa - Jaana, Taika ja Pieta

Hyvää ja tasa-arvoista naistenpäivää - ihan kaikille! Vilkkaan naisilla on selkeä näkemys naisten...

Asiantuntijaesittely: markkinointipäällikkö Sari Peltomaa

Helmikuussa Vilkkaan työyhteisöön saatiin jälleen vahvistusta, kun Sari Peltomaa aloitti Vilkkaan...